Rozmowa z Joanną Raczyńską z firmy Boxes Prestige Poland

Rozmowa z Joanną Raczyńską… Firma Boxes Prestige Poland jest częścią światowego koncernu opakowaniowego Chlondalkin. Specjalizuje się w produkcji opakowań kartonowych dla branży spożywczej i kosmetycznej. Są to tak zwane opakowania z wartością dodaną, co oznacza wykorzystanie technologii, pozwalającej na wysokie przetworzenie papieru. Chodzi o lakierowanie, foliowanie, tłoczenie lub złocenie w celu uzyskania dodatkowych walorów wizualnych i dotykowych. Boxes Prestige Poland to bez wątpienia jeden z najważniejszych "graczy" na rodzimym rynku opakowaniowym.
Joanna Raczyńska, Szef Działu Sprzedaży i Marketingu firmy w rozmowie z naszym serwisem opowiada o rozwoju Boxes Prestige Poland, jego osiągnięciach i wymaganiach stojących przed branżą opakowaniową. - Dostawca, który chce być konkurencyjny musi być przygotowany do wyzwań jakie niosą ze sobą najnowsze technologie oraz posiadać doświadczony i kreatywny zespół pracowników - przyznaje Joanna Raczyńska.

Boxes Prestige Poland działa w Polsce już od pięciu lat. Jakie są przez ten czas Państwa największe osiągnięcia? Czym przede wszystkim może pochwalić się firma przy podsumowaniu minionych pięciu lat?
Joanna Raczyńska: Naszym największym osiągnięciem technologiczno-produkcyjnym jest zdobycie - uczyniliśmy to jako jedyny zakład produkujący opakowania kartonowe w Polsce - standardu BRC oraz uruchomienie produkcji etykiet wraz z przeniesionym do Polski zakładem Harlands labels. (Międzynarodowe sieci handlowe wykorzystują standard BRC jako kryterium doboru swoich dostawców. BRC obejmuje swoim zakresem wszystkie obszary bezpieczeństwa żywności i legalności produktu - dop. Plastech.pl.).

Na rynku za swój sukces uważamy fakt, iż początkowo prowadziliśmy produkcję skierowaną w 100 proc. na potrzeby rynku angielskiego. Teraz natomiast pomimo wzrostu współpracy z klientami zachodnimi stanowią oni jedyni ok. 54 proc. naszej sprzedaży.

Joanna Raczyńska, Szef Działu Sprzedaży i Marketingu Boxes Prestige Poland

Co najbardziej wyróżnia Państwa firmę spośród branżowej konkurencji?
Taką rzeczą jest np. możliwość zaproponowania "kompatybilnych" rozwiązań zarówno w zakresie produkcji etykiet jak i opakowań kartonowych. Gwarantujemy też współpracę z klientem już na koncepcyjnym etapie powstawania projektu.

Produkujecie opakowania dla branży kosmetycznej i słodyczy. Czym cechują się wymagania obydwu tych sektorów? Czym powinny się charakteryzować opakowania przeznaczone dla jednego i drugiego sektora?
Opakowania w branży kosmetycznej to najwyższa liga uszlachetnień. To właśnie w kosmetykach pojawiają się rozwiązania, które potem stosowane są w opakowaniach dla innych sektorów.

Rynek kosmetyczny cały czas poszukuje kolejnych innowacji. Dostawca, który chce być konkurencyjny musi być przygotowany do wyzwań jakie niosą ze sobą najnowsze technologie oraz posiadać doświadczony i kreatywny zespół pracowników.

Z kolei opakowania w branży słodyczowej potrzebują nie tylko innowacyjnego zadruku, ale również wysokiego poziomu sterylności. Niezbędne jest również to, aby wszystkie materiały składające się na produkt końcowy, czyli pudełko posiadały wymagane przez branżę spożywczą atesty.

Czytaj więcej:
Wywiad 291