Rozmowa z Markiem Garrettem, prezesem Borealis

Ubiegły rok to także targi K 2010, w których firma brała udział.
Oczywiście. Prezentowaliśmy tam niektóre z naszych najnowszych projektów innowacyjnych, m.in. elektryczny automobil TEAMO jak również wózki na zakupy sklepowe oraz kosze wykonane z polipropylenu pochodzącego z recyklingu.

Jakie znaczenie przykłada firma do produkcyjnego i komercyjnego wdrażania innowacji?
Doskonałość produkcyjna i komercyjna są częściami naszej działalności. Zawsze powtarzam „wymyśl coś, zrób to i sprzedaj”. Jako firma, która wytwarza prawdziwe, uchwytne produkty wiemy, że nie wystarczy być doskonałym jedynie w dziedzinie innowacji, bo przecież nie inwestujemy w innowacje dla samej tylko przyjemności odkrywania. Czynimy to by stworzyć rzeczywiste dobro dla naszych odbiorców i społeczeństwa.

Ale aby móc to zrobić, to musimy być w stanie wyprodukować najbardziej technicznie wymagające i zróżnicowane produkty. Ale i to nie wystarczy, musimy także być w stanie skomercjalizować ten produkt i umieścić go na rynku.

Rozmowa z Markiem Garretem, prezesem Borealis


Borealis jest również znany z tego, że od trzech lat rozwija program Woda dla Świata. Jak w tej chwili mają się sprawy z tym programem? Czy spełnia on oczekiwania?
Owszem spełnia. Jeśli przyjrzymy się jednak statystykom pokazującym jak wiele ludzi na świecie w dalszym ciągu nie ma dostępu do odpowiednich warunków sanitarnych oraz czystej i pitnej wody, to przekonamy się jak wiele jest w tej kwestii jeszcze do zrobienia. Potwierdzeniem tego jest fakt, że ONZ uznał niedawno, że woda należy do podstawowych praw człowieka. Spoglądając na to co my robimy w tym zakresie, można uznać, że wyprzedzamy swój czas o trzy lata.

Program Woda dla Świta jest integralną częścią naszego długoterminowego zaangażowania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Udało nam się już zrealizować kilka znaczących celów obejmujących ponad 260 tys. osób na świecie i zbudowanie platformy do partnerstwa z udziałowcami z naszego przemysłu i międzynarodowych organizacji.

Wciąż jednak musimy intensyfikować te działania ponieważ kłopot z dostępem do wody pitnej jest na świecie naprawdę wielki i pozostaje ogromnym wyzwaniem dla milionów ludzi. Będziemy jednak eksportować naszą wiedzę i nowoczesne rozwiązania, tak aby pomóc dostarczyć wodę tym, którzy jej najbardziej potrzebują.

Czytaj więcej:
Rynek 1089
Wywiad 292