Drukuj

Silna pozycja rynkowa Segmentu Opakowań Giętkich Grupy Kęty

Jak kształtowała się sprzedaż opakowań wytworzonych przez Kęty w 2008 r.?

Choć wzrosła ona o 9 proc. w stosunku do roku poprzedniego, to wartość sprzedaży w tym samym okresie wyniosła 262,8 mln zł i była tylko nieznacznie wyższa niż rok wcześniej. Wynika to z niższego kursu euro, co spowodowało spadek średniej ceny wyrobów, których cena była dominowana w euro.

Dzięki podjęciu działań inwestycyjnych oraz rozpoczęciu produkcji opakowań w nowych unikatowych technologiach SOG z powodzeniem realizował strategię ukierunkowaną na sprzedaż wysokoprzetworzonych laminatów, która wzrosła o 16 proc. Nastąpiło to w efekcie rozwinięcia współpracy z wcześniej wymienionymi koncernami międzynarodowymi, ale także dużymi polskimi firmami, takimi jak: Grupa Maspex, Mokate, Prymat, Cykoria, Koral. Udało się również nawiązać współpracę ze Strauss Cafe Poland, Bunge Polska, Kosmet Rokita.

Analizując 2008 r. firma może się pochwalić tym, że zanotowała absolutnie rekordowy obrót na zadrukowanych w technologii roto laminatach rożkowych. Z zakładu w Tychach wyjechało ok. 37 mln sztuk opakowań do lodów rożków dla głównych producentów tego typu asortymentu.

Wpisz tytuł dla obrazu

Dzięki współpracy z koncernami dynamicznie rozwijała się też sprzedaż eksportowa. Wyniosła ona 74,1 mln zł i była ponad 14 proc. wyższa w stosunku do 2007 r. Wzrost eksportu w zakresie laminatów wysokoprzetworzonych został osiągnięty poprzez współpracę z Kraft Foods, Perfetti Van Melle, Unilever, Bonduelle czy Danone.

Obecnie Segment nadal koncentruje się na rozwijaniu współpracy z największymi koncernami o zasięgu światowym. Efekty przynosi metoda tzw. małych kroków, polegająca na zdobywaniu zaufania jako dostawcy najpierw na pojedyncze rynki, potem na grupy rynków, aż w końcu akceptacji SOG jako dostawcy opakowań do całego holdingu.

W 2008 roku SOG rozszerzył sprzedaż opakowań, realizując dostawy do zagranicznych oddziałów koncernów także w zakresie dostaw na etykiety termokurczliwe. Całkowity wzrost sprzedaży tego produktu w ubiegłym roku wyniósł około 10 proc. SOG wzmocnił również swoją pozycję jako dostawca do największych firm z branży koncentratów spożywczych we Francji i w Holandii. Konsekwentnie kontynuuje i rozwija współpracę z dużymi firmami z branży koncentratów spożywczych w Austrii i Niemczech oraz z dużymi producentami w sektorze „private label”.

Cały czas bardzo dynamicznie idzie sprzedaż kierowana na rynek wschodni. Segment rozwinął współpracę z ukraińskim oddziałem Nestle, dla którego realizowane są dostawy opakowań do przypraw. Dzięki temu Segment jest bardzo liczącym się dostawcą opakowań na tamtejszym rynku.

Dzięki opracowaniu i wdrożeniu zaawansowanej technologii produkcji laminatów przeznaczonych do pakowania produktów „agresywnych” SOG wyspecjalizował się też w dostawach opakowań na musztardy, majonezy, keczupy i sosy.