Tworzywa sztuczne ożywiły motoryzacyjną legendę

Tworzywa sztuczne ożywiły… Cechą charakterystyczną dwuosobowego samochodu MySetta, zbudowanego na bazie BMW Isetta 250 z 1958 roku, są drzwi umieszczone z przodu pojazdu. W porównaniu z pierwowzorem, w poddanym renowacji pojeździe całkowicie odnowione zostało nadwozie, karoseria, elementy zewnętrzne oraz wnętrze modelu. W procesie renowacji wykorzystane zostały farby, tkaniny powlekane i elastyczne pianki firmy BASF.

Lakierowanie, piankowanie i powlekanie

Produkcja pojazdu MySetta przebiegała w kilku etapach. W pierwszej fazie mikrosamochód pokryty został specjalnie opracowanym dwukolorowym lakierem. W lakierni przywrócono pojazdowi oryginalne kolory - błękit w dolnej części samochodu i biel w górnej. Nowy blask auto otrzymało dzięki połyskującemu lakierowi bazowemu. Wodorozcieńczalna farba specjalistyczna została stworzona z kolorów Big White oraz metalicznego błękitnego Bluetta, opracowanych przez projektantów BASF. Specjalistyczne materiały nadały doskonały efekt barwie Big White. W jej przygotowaniu zastosowano lakiery BASF z linii Glasurit 90, która posiada również wersję przeznaczoną dla samochodów zabytkowych - Classic Car Colors. W bibliotece kolorów historycznych znajduje się ponad 600 tys. receptur, w tym także oryginalne kolory modelu Isetta.

Także wnętrze samochodu Mysetta zostało przeprojektowane. Fotele i tapicerka zostały pokryte specjalną powłoką, wyprodukowaną przy użyciu specjalistycznej technologii Steron, w której nakładanie powłoki przez przenoszenie barwnika dla miękkich powierzchni posiada niemal nieograniczone możliwości projektowania. Rozwiązanie to wykorzystuje matrycę krzemu, gdzie powierzchnia wytłaczana jest za pomocą lasera w celu osiągnięcia pożądanej struktury. Dyspersję poliuretanową rozpyla się w postaci cienkiej warstwy na matrycy, uzyskując pożądaną formę. Technologia laserowa pozwala na szybką i tanią produkcję matryc z indywidualnie stworzonych projektów. Metoda ta może być również stosowana w przypadku takich nośników, jak skóra, tekstylia, papier czy tworzywa sztuczne.

Mniej pianki i komfort siedzenia

Pianka poliuretanowa Elastoflex W, zastosowana do produkcji foteli w odnowionym aucie, jest jednocześnie twarda i wygodna. Pianki elastyczne Elastoflex W o zredukowanej masie i objętości, wytwarzane na indywidualne życzenie klienta, odznaczają się dobrymi właściwościami w zastosowaniach długoterminowych. Dodatkowo, dobra płynność systemów Elastoflex W zapewnia producentom wyprasek dużą swobodę projektowania. Poliuretanowe tworzywo może być również spieniane wokół wkładek metalowych lub drewnianych.

MySetta


Isetta w nowej odsłonie została wyposażona w nowoczesne udogodnienia, jak np. zestaw sprzętu audiowizualnego z głośnikami stereo i projektor umieszczonymi na tylnej półce bagażowej. Ponadto, zaprojektowano specjalne ubrania pasujące do kolorystki foteli i wnętrza samochodu. Julia Starp, projektantka mody z Hamburga, zaprojektowała płaszcz wykonany z tkaniny powlekanej tworzywem Steron. Z kolei szkoła mody Ars Arpel z Mediolanu zaprojektowała i wyprodukowała buty wykonane przy użyciu systemu Steron.

Czytaj więcej:
brak
 

Chemikalia, środki uszlachetniające, tworzywa sztuczne, poliuretany

Polska

Reportaże

Forum