Kolejny rok wzrostu Plast-Boxu

Kolejny rok wzrostu Plast-Boxu Plast-Box, producent opakowań z tworzyw sztucznych, znany ze swoich produktów w wielu krajach w Europie, zaprezentował bardzo dobre wyniki finansowe za 2016 rok. Po czterech kwartałach 2016 skonsolidowane przychody spółki wspięły się na poziom 153,2 mln zł, co wobec 140,2 mln zł uzyskanych rok wcześniej stanowi wzrost o 9,3 % r/r (rok do roku, porównanie do tego samego okresu w roku poprzednim). W tym samym okresie grupa wypracowała zysk netto w wysokości 8,6 mln zł, uzyskując stopę zysku netto 5,6 %. Ponadto wartość wskaźnika EBITDA osiągnęła poziom 21,9 mln zł przy stopie EBITDA wynoszącej 14,3 %.

- Mamy za sobą kolejny udany rok. Od wielu lat udowadniamy, że Plast-Box to dobra spółka, która systematycznie się rozwija - mówi Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box S.A.

Jednostkowe przychody ze sprzedaży spółki matki Plast-Box S.A. po 12 miesiącach 2016 roku osiągnęły wartość 135,6 mln zł i były wyższe o 11,4 % r/r. Przy tym poziomie przychodów słupska spółka podniosła wartość EBITDA o 12,7 % r/r do 15,1 mln zł, jednocześnie zwiększając zysk netto o 27,2 % do 6,6 mln zł.
Ukraińska spółka Plast-Box w tym samym czasie przyniosła blisko 225,5 mln UAH przychodów ze sprzedaży, 36,6 mln UAH EBITDA oraz 17,6 mln UAH zysku netto.

- Poprawa sytuacji makroekonomicznej na Ukrainie sprzyja interesom naszej fabryki zlokalizowanej w tym kraju - stwierdza Krzysztof Pióro, wiceprezes zarządu. - W 2016 roku spółka córka osiągnęła wyrażony w hrywnach 19,3 % wzrost sprzedaży – informuje.

Plast-Box należy do najnowocześniejszych producentów twardych opakowań z tworzyw sztucznych w Europie. Jest dostawcą zamykanych wiader plastikowych oraz pojemników do renomowanych firm branży spożywczej, a także chemicznej i budowlanej. Podstawowy asortyment produkcji stanowią zaawansowane technologicznie wiadra, których sprzedaż w 2016 roku odpowiadała za 81,4 % przychodów grupy.

Produkty Plast-Box są eksportowane do zdecydowanej większości krajów Unii Europejskiej w tym między innymi do Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Austrii, Skandynawii oraz na Wschód – głównie na Ukrainę i do Rosji. W 2016 roku eksport stanowił 58,4 % całkowitej sprzedaży grupy. Plast-Box systematycznie zwiększa eksport do krajów Unii Europejskiej. Sprzedaż na rynki unijne po 12 miesiącach 2016 roku wzrosła o 9,2 % do 54,6 mln zł i stanowiła 35,6 % udziału w przychodach grupy. W 2016 roku wzrosła również sprzedaż krajowa tj. o 4,6 % r/r do poziomu 63,7 mln zł.

Linia technologiczna Plast-Box