Drukuj

Lotos rozwija produkcję asfaltów modyfikowanych polimerami

Lotos rozwija produkcję asfaltów modyfikowanych polimerami
Spółka Lotos Asfalt wprowadziła na rynek kolejny gatunek asfaltu wysokomodyfikowanego polimerami. Nową masę pod nazwą Modbit 45/80-80 wykorzystano podczas remontu drogi wojewódzkiej nr 912 w Świerklańcu w województwie śląskim, gdzie na odcinku o długości 3,6 km wymieniono warstwę ścieralną nawierzchni drogowej. Według zapewnień producenta asfalt gwarantuje nawierzchniom drogowym najwyższą trwałość.

- Aktualnie poszukiwane są innowacyjne technologie i zaawansowane materiały budowlane gwarantujące trwałość konstrukcji - powiedział Kazimierz Krzynówek, przedstawiciel regionalny Lotos Asfalt. - Przekłada się to na wydłużenie czasu eksploatacji nawierzchni, a Modbit 45/80-80, który zastosowano w Świerklańcu, rekomendowany jest w szczególności do budowy dróg, od których wymagana jest wysoka odporność na deformacje.

Asfalt tego typu posiada podwyższone parametry funkcjonalne, dzięki którym drogi zyskują ponadstandardową trwałość. Zwiększona zawartości modyfikatora w asfalcie nie powoduje dodatkowych utrudnień przy wbudowaniu gotowej mieszanki mineralno-asfaltowej. W przypadku inwestycji w Świerklańcu mieszanka dobrze się układała i mimo nieco wyższej lepkości asfaltu była urabialna. Nie było problemów z jej wbudowaniem i zagęszczeniem. Budowa nawierzchni zajęła 2 dni.

Już rok temu - podczas rozbudowy lotniska w podkatowickich Pyrzowicach - zastosowano asfalt z tej samej rodziny (tj. Modbit 65/105-80) do wytworzenia tzw. warstwy SAMI. Miała ona za zadanie zabezpieczenie konstrukcji nawierzchni przed spękaniami, powstającymi w sztywnej warstwie podbudowy związanej cementem. Tego typu warstwy stosuje się również by zapobiec ekspansji spękań w wyeksploatowanych nawierzchniach.

Jak informują przedstawiciele Lotosu, na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy planowane są kolejne inwestycje związane z wykorzystaniem wymienionych technologii.

Czytaj więcej: Polimery 92 Budownictwo 121