Drukuj

Nowe trendy kolorystyczne w branży motoryzacyjnej

Nowe trendy kolorystyczne w branży motoryzacyjnej
Koncern BASF zaprezentował nową paletę kolorystyczną dla branży motoryzacyjnej pod nazwą RAW 2015-2016. Nazwa ta ma zakomunikować, że projektanci mają szerszą perspektywę aniżeli jedynie tworzenie nowych kolorów dla branży motoryzacyjnej, ich celem jest bowiem także stworzenie podstawowych koncepcji kolorystycznych. Przygotowana przez BASF kolekcja 2015-2016 stanowi nowe podejście, zmierzające do zaprezentowania trendów społecznych i przełożenia ich na charakterystyczne kolory.

- Proces nieustannego kwestionowania postaw konsumenckich oraz poszukiwanie alternatyw jest także widoczny na poziomie globalnym - w świecie kolorów, zaprezentowanym w kolekcji RAW - mówi Astrid Van der Auwera z BASF Coatings.

W kolekcji RAW uwzględniono te skomplikowane zmiany i pokazano, jak w przyszłości apel o więcej charakteru i oryginalności może materializować się w kolorach wykorzystywanych przez branżę motoryzacyjną w przyszłości. W najbliższych latach na przykład w powłokach lakierniczych będą wykorzystywane nietypowe faktury i powierzchnie, które będą kształtować charakter samochodów. Dzięki temu powierzchnie będą oferować więcej efektów dotykowych - poprzez nowe koncepcje wykorzystujące lakiery szorstkie w dotyku, lub wizualnie, dzięki specjalnej kompozycji pigmentu.

Występujące w palecie odcienie koloru niebieskiego są charakterystyczne dla obszaru nowych technologii cyfrowych, radykalnie zmieniających nasze nawyki konsumpcyjne i życiowe. W przyszłości Internet przedmiotów zmusi nas do stałego dialogu z naszym otoczeniem. Ta interaktywność jest istotnym czynnikiem w procesie projektowania kolorów i jest szczególnie widoczna w przypadku barwy niebieskiej.

BASF



brak
Biznes Start

BASF Polska

Chemikalia, środki uszlachetniające, tworzywa sztuczne, poliuretany