Olej mineralny Transmil XSP z wyróżnieniem

Olej mineralny Transmil XSP… Spółka Lotos Oil została uhonorowana Medalem Europejskim, nagrodą dla producentów, których wyroby i usługi spełniają wysokie standardy europejskie. Wyróżniony przez kapitułę olej Transmil Extra XSP, był pierwszym na światowym rynku olejem mineralnym, który spełnił rygorystyczne wymagania niemieckiej normy Siemens/Flendear Rev.13. Prace nad wdrożeniem produktu trwały 5 lat.

- Jakość i prawdziwy postęp technologiczny nie lubią pośpiechu - mówi Sławomir Poszelężny, szef Biura Rozwoju i Serwisu Olejowego Lotos Oil SA. - Wymagają cierpliwości, tysięcy testów i nieustannego monitorowania każdej najdrobniejszej nawet części składowej całej opracowywanej kompozycji. Tak było i tym razem. Ktoś powie: Trwało to 5 lat, ale z naszego punktu widzenia, biorąc pod uwagę wszystkie wyzwania, przed jakimi byliśmy stawiani w czasie prac nad tym olejem – wypada tylko powiedzieć: Powinno to tyle trwać. Nikt nie powinien mieć wątpliwości, że uzyskanie tego produktu a w ślad za tym dokonanie przełomu technologicznego nie byłoby możliwe, gdyby nie doskonałej, jakości baz mineralnych produkowane w Gdańsku.

Olej jest przeznaczony do nowoczesnych zakładów przemysłowych, od cukrowni po huty. Gwarantuje wysoką ochronę mechanizmu przekładni w ekstremalnie trudnych warunkach smarowania olejowego. W pewnych układach roboczych może być alternatywą do drogich olejów syntetycznych.

Olej Transmil Extra XSP wytwarzany jest z wysokiej jakości mineralnych baz olejowych Grupy Lotos, przy udziale specjalnych dodatków bezpopiołowych poprawiających własności smarne, przeciwpienne, deemulgujące, przeciwdziałających micropittingowi oraz zapewniających neutralność oleju i kompatybilność oleju z materiałami uszczelnień przekładni.

- Dzięki specjalnej formulacji olej Transmil Extra XSP zapewnia, w porównaniu z klasycznymi olejami przekładniowymi, wyższą odporność na obciążenia termiczne, skutecznie ochronią przed korozją, nie wpływają negatywnie na sprawność filtrów oczyszczania, nawet w wilgotnych warunkach – mówi Rafał Mirek, koordynator ds. Rozwoju Biura Rozwoju i Serwisu Olejowego spółki

Olej jest kompatybilny z metalami konstrukcyjnymi stalowymi, jak i innymi stopami różnych metali.

Olej Transmil Extra XSP jest wytwarzany w klasach lepkości ISO VG 150-1000 i jest zalecany dla zamkniętych przemysłowych napędów zębatych, w tym: stalowych przekładni czołowych i kół zębatych, przekładni stożkowych-kątowych, planetarnych, śrubowych i motoreduktorów. Szczególnie zalecane jest ich stosowanie w mechanizmach podatnych na micropitting, można je także stosować w przekładniach pracujących w warunkach powodujących wysoki stopień korozji. Z uwagi na dobrą stabilność termooksydacyjną zapewniają długie interwały pracy w wyższych temperaturach (nawet do 120oC) wszędzie tam gdzie pożądana jest wydłużona żywotność oleju.

Czytaj więcej:
Maszyny 596
Nagrody 268

Reportaże

Forum