Już w przyszłym miesiącu w polskich sklepach po raz pierwszy pojawi się ciemne irlandzkie piwo Guiness Draught, czyli Guiness beczkowy. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że piwo beczkowe będzie sprzedawane w opakowaniach puszkowych, a co więcej puszki powstały w wyniku zastosowania opatentowanej i innowacyjnej technologii Widget. Dzięki niej opakowanie ma produkować większe ilości piany.- Specjalna, opatentowana przez Guinness technologia Widget sprawia, że piwo po otwarciu puszki zyskuje niepowtarzalną strukturę piwa beczkowego z charakterystyczną gęstą i kremową pianą - tłumaczy producent wprowadzanego akurat piwa. Alkohol sprzedawany w półlitrowej puszcze ma kosztować 5,49 zł.
Co dokładnie kryje się za technologią Widget, w którą wzbogacona jest aluminiowa puszka?
Otóż wnętrze opakowania zostało nasycona odpowiednią ilością azotu. Tytułowy Widget to natomiast specjalna kulka o niewielkich rozmiarach, w środku której znalazł się właśnie azot. Pływa ona w zamkniętej puszcze.

Wynalezienie i wprowadzenie nowej technologii Widget oraz jej opatentowanie kosztowało producenta Guinnessa 5 mln funtów. Producentem puszek, które nadają się do takiego właśnie urozmaicenia jest koncern Ball Corporation.

Polska premiera piwa Guiness w puszce z technologią Widget planowana jest na 17 marca. Wtedy właśnie przypada Dzień św. Patryka, irlandzkie święto narodowe.