Rozmowa z Jolantą Chmielewską z firmy Ampacet Polska

Z jakich sektorów w największej ilości rekrutują się wasi klienci?
Nasze masterbacze są opracowywane do różnorodnych zastosowań, takich jak np. folia rozdmuchiwana i wylewana, folia BOPP, formowanie wtryskowe, wytłaczanie z rozdmuchem, laminowanie, wytłaczanie. Produkty Ampacet znajdują zastosowania w opakowaniach produktów konsumpcyjnych i przemysłowych, elektronice, sprzęcie AGD, budownictwie, branży motoryzacyjnej, rolniczej. Ostatnio również coraz bardziej powszechne zastosowanie znajdują w branży zabawkowej.

Na pewno zabawki i branża medyczna, wymagają od nas spełnienia wielu ostrych wymagań. Także w segmencie kosmetycznym kluczowym wymaganiem jest nieodstępowanie od koloru, gdyż nawet małe odstępstwo stanowi przedmiot reklamacji klientów.

Ampacet Polska, Plastpol 2011


Samych firm oferujących masterbacze jest na polskim rynku kilkadziesiąt. Gdzie wśród nich można uplasować Ampacet?
Jesteśmy w czołówce krajowego rynku. Wiąże się to z tym, że działamy jako część wielkiej korporacji. W ciężkich czasach rynkowych, gdy brakowało praktycznie wszystkiego jeśli idzie o surowce, międzynarodowa pozycja zapewniała nam nieprzerwaną ciągłość dostaw. Ampacet posiada globalny system magazynowania i dystrybucji umożliwiający optymalizację procesu dostaw. To budowało naszą przewagę konkurencyjną.

Wyróżniamy się również jeśli idzie o jakość produktu. Oczywiście sprawia to, że Ampacet nie należy do firm tanich. To trzeba sobie powiedzieć. Z całą pewnością jednak stawiamy na jakość. Nasze produkty trzymają określone standardy, a to dla wielu odbiorców jest to dzisiaj sprawą kluczową. Przyznają, że chętnie zapłacą nieco więcej, byle tylko mieć pewność, że to co kupują nie będzie na żadnym etapie odstawać od wymogów, które oni jako producenci finalnego produktu muszą spełnić.

Jako korporacja wdrożyliśmy wiele własnych zaostrzonych systemów kontroli jakości. Wykorzystując posiadane możliwości laboratoryjne realizujemy kompleksową kontrolę jakości przed, w trakcie i po każdym procesie produkcyjnym. Tak zaostrzony system weryfikacji procesu i produktu finalnego jest wyjątkiem w przemyśle koncentratów i dodatków.

Jakie są flagowe, czyli najbardziej rozpoznawalne produkty oferowane przez Ampacet?
Jesteśmy bardzo mocni w białych i czarnych koncentratach. To jest ten obszar, w którym można powiedzieć, że się szczególnie mocno specjalizujemy. Cały czas staramy się kreować branżowe trendy, dostarczając specyficzne i łatwo rozpoznawalne kolory barwników dla opakowań, które niejednokrotnie stają się cechą charakterystyczną renomowanych marek.

Jeśli chodzi o te kolory to z naszej obserwacji wynika, że dzisiaj dużym wzięciem cieszą się np. perłowe, a także liczne kolory z efektami specjalnymi. To w tej chwili trzeba rozwijać i na tym się również i my skupiamy.

Obecnie wprowadziliśmy np. nowy produkt o nazwie DeNestur. To masterbacz, który nadaje się do zastosowań w termoformowaniu i wtrysku. Gwarantuje dobre właściwości poślizgowe, antystatyczne i umożliwia poprawę wydajności przetwórstwa. Przyczynia się do oszczędności materiału poprzez eliminację narostów w formie i na powierzchni maszyny. Korzystając z niego uzyskuje się obniżenie tarcia do 70 proc. w przypadku poliolefin i PET.

Dodatek ten zmniejsza również głębokość zarysowań na opakowaniach aż do 50 proc. i poprawia gęstość ich upakowania. Aktywne masterbacze z tej serii mogą być wykorzystywane w połączeniu z przedmieszkami białymi i czarnymi oraz innymi formulacjami barwnymi. Ogólnie mówiąc dodatki modyfikujące DeNestur zapewniają dobre parametry płynięcia i własności antystatyczne opakowań z tworzyw sztucznych.

Dziękujemy za rozmowę

Czytaj więcej:
Rynek 1087
Barwniki 114
Wywiad 292