Drukuj

Rozmowa z Kamillą Kuropatnicką, właścicielką firmy P3solutions

Rozmowa z Kamillą Kuropatnicką, właścicielką firmy P3solutions
Prezentujemy rozmowę z Kamillą Kuropatnicką, współwłaścicielką firmy P3solutions z Wrocławia. Profil działalności spółki obejmuje trzy rodzaje urządzeń z gamy peryferii. Firma skupia wokół siebie znane koncerny produkujące urządzenia wspomagające i automatyzujące produkcję.

Zacznijmy może stereotypowo. Kobieta w branży przetwórstwa tworzyw sztucznych, gdzie jest zdecydowanie więcej mężczyzn ma lepiej, gorzej, czy akurat płeć nie ma tu znaczenia?
Kamilla Kuropatnicka: - Często spotykam się z tym pytaniem. Myślę, że nasi kontrahenci oczekują rzetelnej i profesjonalnej obsługi. Jeśli kobieta potrafi zaprezentować urządzenia w sposób jasny i techniczny, a także potrafi zaplanować system i w dodatku rozumie, jakie są oczekiwania klienta, to te atuty są jednak dzisiaj znacznie cenniejsze niż jakiekolwiek inne.

Firma P3solutions funkcjonuje od 2007 r. Jak z perspektywy tego czasu należy ocenić jej rynkową obecność. Jest tam, gdzie dwa lata temu chciała Pani by była, czy może plany były inne?
Nasza Firma w trakcie, kiedy powstawała była nastawiona bardziej na tematykę peryferii. Jednak z każdym dniem i nowymi zamówieniami coraz bardziej utożsamialiśmy się z naszą nazwą Solutions, która oznacza rozwiązania. Peryferia są jak najbardziej elementem naszej palety produktów, niemniej jednak nasi klienci to głównie firmy oczekujące kompleksowych rozwiązań i dostawy kompleksowych systemów, często bardzo zautomatyzowanych i nietypowych.

Kamilla Kuropatnicka, właścicielka firmy P3solutions

W jaki sposób tak młodej firmie najłatwiej zaistnieć na rynku i być konkurencyjnym dla bardziej doświadczonych przedsiębiorstw? Decyduje renoma zagranicznych partnerów, osobiste kontakty?
Uważam, iż konkurencja jest motorem do działania i przyczynia się o rozwoju firmy.

Jestem w branży już dłuższy czas. Znam i szanuję moją konkurencję. Myślę jednak, że to klient decyduje u kogo zakupi towar. Naszym zadaniem jest zadbanie o niego tak, aby był zadowolony z naszych usług i produktu, a wówczas na pewno nawiążemy współpracę i otrzymamy kolejne referencje, którymi będziemy się mogli pochwalić.

Partnerami P3solutions są trzy firmy: MTF Technik, Hellweg oraz Gwk. Skąd ten wybór?
Firmy, które reprezentuję posiadają bardzo wysoki poziom techniczny. Urządzenia dobierane są z bardzo dużą precyzją. Zależało mi na współpracy z firmami, które potrafią dopasować się do nietypowych rozwiązań, dedykowanych dla klientów z wyższymi oczekiwaniami. Klientów, dla których ważna jest stabilna i bezusterkowa praca urządzeń. Tym bardziej, gdy mowa o chłodnictwie, termoregulacji to nie można postawić urządzenia z tzw. półki.

Bierzemy również pełną odpowiedzialność za dobór urządzeń, dzięki temu klient ma gwarancję, iż dobrane urządzenie jest dopasowane do jego procesu produkcyjnego i spełnia wszelkie stawiane mu wymogi. Takie sytuacje jak dokupywanie latem dodatkowych chłodni wentylatorowych, gdyż dobrana moc nie jest wystarczająca, nie są nam znane, bowiem dział techniczny bardzo dokładnie sprawdza każdy element procesu mający wpływ na wydajność i zdolności odzysku ciepła – tak ostatnio ważne dla ochrony środowiska.

Czy lista tych partnerów jest w tej chwili zamknięta, czy może być w niedalekiej przyszłości poszerzona?
W początkowej fazie powstania firmy nie chciałam większej ilości partnerów handlowych, gdyż uważałam, iż należy doskonale znać całą paletę, aby móc właściwie obsłużyć klienta. Niemniej jednak teraz, kiedy firma tak bardzo się rozwinęła i w zasadzie każdy pracownik jest wyspecjalizowany w swojej materii, nie stoi nic na przeszkodzie, aby tę paletę rozszerzyć. Jestem jednak w trakcie prowadzenia negocjacji i myślę, że niebawem będę mogła coś więcej powiedzieć.

Co stanowi o jakości firmy P3solutions? Słowem, co powiedziałaby Pani tym wszystkim, którzy muszą wybrać dostawcę z grona kilku konkurencyjnych firm, wśród których jest też P3solutions?
Uważam, iż wystarczy zastosować starą zasadę oddania się swojej pasji i traktowania klienta jak partnera, z którym wiąże się na dłużej niż tylko na jedno zamówienie.

Klienci, którzy zdążyli nas już poznać wiedzą, iż dane przez nas słowo jest więcej warte niż pieniądze. Pewnie dlatego ich grono zwiększa się z dnia na dzień, a największe systemy są dowodem ogromnego zaufania jakim nas obdarzają.