Drukuj

Specjalne środki do walki z brudem

W każdym regionie na świecie, gdzie działa BASF, podstawowym celem firmy jest dostarczanie klientom takich produktów i usług, które pomogą im osiągnąć sukces. Dotyczy to zarówno dużych odbiorców, takich jak np. zakłady Volkswagena (systemy lakiernicze), jak i mniejszych klientów, np. rodzimych producentów nawozów, mieszanek paszowych, czy też niedużych lakierni.

Jednym z przykładów owocnej współpracy BASF z firmami działającymi na polskim rynku jest kooperacja z Biesterfeld Chemia Specjalna Sp. z o.o., która działa między innymi na rynku środków piorących, czyszczących i pielęgnujących.

Rynek ten składa się z dwóch segmentów: środków przeznaczonych dla gospodarstw domowych i środków do zastosowań profesjonalnych. Pierwszy segment, spenetrowany przez ogromną liczbę producentów, charakteryzuje się bardzo dużą konkurencją cenową i elastycznym popytem, uzależnionym od cen wyrobów. Natomiast znajdujący się jeszcze w fazie rozwoju rynek profesjonalnych środków czyszczących charakteryzuje się mniejszą konkurencją cenową. W tym przypadku ceny wyrobów w mniejszym stopniu wpływają na popyt, ponieważ ostateczni użytkownicy profesjonalnych środków czyszczących potrzebują rozwiązań ściśle dostosowanych do ich potrzeb.

„Przygotowując ofertę dla producentów funkcjonujących na rynku środków profesjonalnych, staramy się najpierw dokładnie zidentyfikować konkretne potrzeby finalnego odbiorcy, a następnie przedstawić producentowi odpowiednie rozwiązanie” – mówi Marek Parol, prezes zarządu Biesterfeld Chemia Specjalna.

Klienci firmy Biesterfeld poszukiwali odpowiednich środków, które poradziłyby sobie z usuwaniem tłustych osadów, gromadzących się wewnątrz komór wędzarniczych. W odpowiedzi na tę potrzebę zaproponowano łączne użycie dwóch produktów z palety BASF (innowacyjnego produktu Sokalan PA 30 CL oraz Lutensolu GD70, szeroko rozpowszechnionego środka powierzchniowo czynnego).

Rozwiązanie to było wynikiem kooperacji specjalistów z BASF oraz Biesterfeld Chemia Specjalna, którzy po przeanalizowaniu zagadnienia wskazali odpowiednie składniki.

Produkty te cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Wynika to między innymi z faktu, że przedstawione rozwiązanie dokładnie trafia w specyficzne zapotrzebowanie, zapewniając optymalny i jednocześnie niewygórowany koszt wsadu surowcowego w formulacji produktów do pianowego mycia komór wędzarniczych.

brak
Biznes Start

BASF Polska

Chemikalia, środki uszlachetniające, tworzywa sztuczne, poliuretany