Drukuj

Światowe trendy na targach drinktec 2013

Wspólnym celem zarówno dużych, jak i małych browarów jest ekonomiczne stosowanie surowców oraz optymalne zużycie energii. Można je osiągnąć dzięki odzyskiwaniu ciepła lub stopniowanemu systemowi obróbki wody, które zapewniają optymalne i efektywne finansowo odprowadzanie ścieków.

Mleczne produkty do picia

W 2011 spożyto 127 milionów ton produktów mlecznych do picia - 30 proc. więcej niż w roku 2002. Spożycie mleka do picia jest związane silnie z rozwojem gospodarczym, rosnącym dochodem oraz zmianą przyzwyczajeń żywieniowych w danym kraju. Dlatego też nie dziwi fakt, że Azja znacząco przyczyniła się do światowego wzrostu i obecnie odpowiada za ponad jedną trzecią sprzedaży.

Bezpieczeństwo produktu oraz jego jakość są ze sobą ściśle powiązane, zwłaszcza w przemyśle mleczarskim. Mleko, ze względu na skład biochemiczny, zaliczane jest do łatwo psujących się produktów spożywczych, co wiąże się siłą rzeczy z zakrojonymi na szeroką skalę kontrolami mającymi zapewnić higienę oraz jakość podczas produkcji i pakowania.

Jak prawie żaden inny produkt spożywczy, mleko daje możliwość kreowania, poprzez specyficzną obróbkę, coraz to nowych, i co ważne - zdrowych pomysłów na nowe produkty. Na świecie powstaje coraz więcej produktów łączonych np. z mleka i soków owocowych. Poza tym na znaczeniu zyskuje dodawanie witamin, przeciwutleniaczy oraz kultur probiotycznych. Oprócz różnorodności konsument oczekuje dłuższej przydatności do spożycia przy pełnym zachowaniu substancji odżywczych i witamin. Dla mleka ESL dostępne są różne procesy jak mikrofiltracja czy wtryskiwanie pary.

Przemysł napojów uważa się za jedną z najbardziej innowacyjnych branży. Co roku na rynkach całego świata pojawiają się tysiące nowych produktów i kreacji. Urzeczywistnianie pomysłów na nowe produkty za pomocą kreatywnych i elastycznych technologii wymaga ścisłego dialogu pomiędzy klientami i producentami maszyn. A targi drinktec oferują największą na świecie, najbardziej międzynarodową platformę o najszerszej ofercie.