Drukuj

Znaczenie sloganu w kampanii promocyjnej


Precyzyjnie dobrane slogany tak jak nazwy, posiadają swoją dużą wartość i własną osobowość, którą po części dziedziczą po nazwie. Zatem chwytliwy slogan zawsze przyciągnie uwagę klienta, natomiast świetny może stać się najsilniejszą bronią marketingową, ponieważ nie tylko wyraża osobowość marki, ale i konsekwentnie wspiera jej kampanie marketingową.

Efekt synergii jaki daje slogan występujący wspólnie z nazwą może mieć różny charakter.

Przede wszystkim slogan może wynikać z treści, a zarazem ją dopełniać. Z kolei nazwa, która występuje w sloganie wpasowuje się w jego treść i korzystnie ją wyzyskuje. Co więcej slogan wprost wyjaśnia znaczenie lub zastosowanie nazwy, nazwa oddziałuje jak slogan. Warto też wiedzieć, że nazwa jest jednym z odpowiedników rymotwórczych w sloganie.

Najlepsze slogany są proste i wielowarstwowe dlatego łatwo przenikają do języka potocznego, zapadają w pamięci klientów. Wspólnie z nimi w pamięci zostaje również konkretna marka. Slogany ubarwiają też język przez co tworzą pozytywne skojarzenia z poszczególnymi produktami, czego doskonałym przykładem niech będzie zawołanie "No to Frugo" lub "Powinni tego zabronić". Po przytoczeniu tych dwóch sloganach każdy wie jakich marek dotyczą.

Dla marki podstawowym testem namingowym jest to, czy jej nazwa i slogan odpowiadają na pytanie: "Czym jest marka, co jest w stanie zaoferować?"

Bez wątpienia jedną z przewag PKO BP nad konkurencją jest największa sieć placówek bankowych, które są w zasięgu prawie każdego Polaka, dlatego właśnie ich slogan strategiczny brzmi nie inaczej jak tylko: "Blisko Ciebie", gdyż w odpowiedni sposób komunikuje i prezentuje markę.

Precyzyjnie dobrany slogan ma służyć do zbudowania spójnego wizerunku danej marki oraz wspierania jej codziennej działalności. Ma tez pomagać odbiorcom łatwo kojarzyć markę z jej najbardziej charakterystyczną cechą.

ANAGRAM
Jest to zespół specjalistów, projektujących nazwy i symbole dla firm i produktów. Jest liderem w kreowaniu nazw wyróżniających firmę i produkty na rynku, dopasowanych do potrzeb biznesu i zabezpieczonych przed podrabianiem przez konkurentów.

Czytaj więcej: Jakość 44 Reklama 39