Drukuj

Branża opakowaniowa bierze głębszy oddech

Czy wśród targowych wystawców jest światowa elita branży? Czy patrząc pod tym kątem na listę wystawców określiłaby Pani targi jako liczące się wydarzenie na arenie międzynarodowej?
Odbywające się w cyklu dwuletnim Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Logistyki stanowią najpotężniejszą tego typu imprezę w Europie Środkowo-Wschodniej, skupiając liderów branży, czołowych dostawców najnowocześniejszych rozwiązań i technologii. Z pewnością można więc zakwalifikować ją do największych targów łączących obie branże - logistyczną i opakowaniową. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że osiągnięty poziom mógłby być jeszcze wyższy. Stawiamy jednak na zrównoważony i stabilny rozwój, który z edycji na edycję staje się coraz bardziej widoczny. Przekonują się o tym wystawcy oraz zwiedzający, a my z ogromną satysfakcją włączamy się tym samym w proces rozwoju obu branż - logistycznej i opakowaniowej.

Czy konflikt rosyjsko-ukraiński wpłynął na ilość zgłoszeń wystawców i odwiedzających z tych krajów? Czy w rozmowach z polskimi przedsiębiorcami widoczne są obawy związane z sytuacją na Ukrainie?
Konflikt, o który Pan pyta, dotyka niemalże wszystkich gałęzi gospodarki. Targi Taropak nie są pod tym względem wyjątkiem. Staraliśmy jednak wyjść naszym zwiedzającym i wystawcom naprzeciw, umożliwiając przyjazd do Polski. Z tego co wiemy, nikt spośród kontaktujących się z nami przedsiębiorców nie miał problemów z załatwieniem wymaganych formalności. Spodziewamy się jednak, że wśród zagranicznych zwiedzających pojawi się zdecydowanie mniej Ukraińców i Rosjan niż w poprzednich edycjach.

Targi Taropak to bardzo bogata oferta wydarzeń specjalnych. Jakie będą główne atrakcje w tym zakresie podczas tegorocznych targów?
Niewątpliwie ekspozycja nowości produktowych to nie jedyny powód, dla którego coraz liczniejsze grono zwiedzających postanawia na cztery targowe dni przybyć do Poznania. Mamy świadomość, że równie kuszący jest bogaty program wydarzeń towarzyszących w postaci szkoleń, warsztatów, konferencji oraz pokazów. Osoby zainteresowane tematyką logistyki z pewnością odwiedzą Sztaplar Show, ekspozycję In4Log - Innovations for Logistics oraz I Forum Bezpieczeństwa w Magazynie, konferencję Bezpieczny Produkt Spożywczy i Logistyka Odzysku. Dla branży opakowaniowej przygotowane zostaną II Kongres Przemysłu Opakowań oraz wystawa Art Of Packaging, a także konferencje Innowacyjne Opakowanie oraz Bezpieczne Opakowanie.

Czy zamierzają Państwo pójść w ślady organizatorów Interpacku i na kolejną edycję przygotować wiodące tematy targów? Czy Taropak jest - lub zamierza być - konkurencją dla największych światowych imprez wystawienniczych w branży?
Targi Taropak z całą pewnością stanowią konkurencyjną imprezę dla zagranicznych wystaw i to wcale nie z uwagi na możliwości finansowe mniejszych, często lokalnie działających dostawców. Udział Polski w globalnej produkcji opakowań jest wyjątkowo duży i nie powinien dziwić fakt, że na arenie międzynarodowej, to właśnie Taropak daje realną szansę nawiązania intratnych kontaktów biznesowych. Pozytywnym atutem jest również fakt, że dzieląc czas i przestrzeń z blokiem targów Polagra, Taropak realizuje misję synergii branż i stymuluje ich rozwój.

O pomysłach na kolejne edycje wolałabym jeszcze nie mówić. Każdą decyzję poddajemy ocenie wystawcom, których opinia jest dla nas najważniejsza!

Dziękuję za rozmowę.