Nadal czekamy na odblokowanie sektora targowego

W 2021 r. zaplanowaliśmy już kolejną, jubileuszową edycję Międzynarodowych Targów Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych i Gumy Plastpol. Od kilku miesięcy trwają przygotowania do tego wydarzenia. W związku z tym, że targi w bieżącym roku obchodzą swoje 25-lecie, przygotowujemy dla naszych partnerów, wystawców i zwiedzających rozszerzoną formułę tego przedsięwzięcia. Na razie nic więcej nie chciałabym zdradzać, natomiast na pewno nie zabraknie wspomnień i prezentacji najważniejszych akcentów, które wspólnie składają się na bogatą historię Plastpolu. Ze względu na sytuację epidemiologiczną, obchody związane z 25-leciem przedsięwzięcia rozłożymy na 2 lata, bo nie wszystkie zaplanowane wydarzenia będą możliwe do realizacji w dobie COVID-19. Jednakże jest to niezwykła okazja do tego, aby podziękować wszystkim osobom, instytucjom i organizacjom za współtworzenie tej branżowej imprezy o wysokiej pozycji na międzynarodowym rynku. 

- Jakie były największe wyzwania, z którymi musiała pani zmierzyć się w trakcie swojej dotychczasowej pracy w branży targowej?

- Nie będzie zaskoczeniem, że po raz kolejny w swojej wypowiedzi wspomnę pandemię COVID-19. Jej wybuch na początku 2020 r. zatrzymał przecież nie tylko działania w branży targowej, ale spowodował także wiele szkód w różnych sektorach światowej gospodarki. Miniony rok był dla całej branży wystawienniczej bardzo dużym wyzwaniem. Nasza działalność była jedną z pierwszych dotkniętych skutkami wybuchu pandemii koronawirusa. Musieliśmy wdrożyć dodatkowe działania, które pozwoliły nam funkcjonować poza obszarem imprez wystawienniczych oraz dały nadzieję na przetrwanie. Wykorzystując doświadczenie i umiejętności naszych pracowników oraz znajomość poszczególnych branż, rozpoczęliśmy działalność opierającą się na świadczeniu dodatkowych usług. I tak zajęliśmy się m.in. produkcją mebli ogrodowych, naprawami hydraulicznymi, rowerowymi i elektrycznymi. Robiliśmy wiele, aby przetrwać bardzo trudny nie tylko dla nas okres. 

W oczekiwaniu na możliwość ponownej organizacji wydarzeń, w dużej mierze skupiamy się na działaniach online, których celem jest dostarczenie najświeższej wiedzy z branży naszym odbiorcom. We współpracy z naszymi partnerami, w ramach różnych przedsięwzięć targowych przygotowaliśmy kilkanaście webinariów tematycznych. Aby podtrzymać międzynarodowe relacje biznesowe, Targi Kielce stworzyły także TK Business Exchange – platformę wymiany informacji handlowych. Powstała ona z myślą o polskich eksporterach i firmach poszukujących nowych dróg rozwoju, a także kontrahentach i inwestorach szukających praktycznych i cennych wiadomości o rynkach zagranicznych. Naszym zamierzeniem jest, by było to miejsce, w którym przedsiębiorcy, właściciele firm, a także spółki będą mieli możliwość wymiany informacji handlowych, znajdą praktyczne porady i wskazówki, a także poszerzą swoje relacje biznesowe. Na portalu odnaleźć można najchętniej wybierane branże i kierunki eksportu, jak też garść praktycznych porad.

Warto wspomnieć, że wspólnie z Polską Izbą Przemysłu Targowego oraz innymi ośrodkami targowymi w Polsce podjęliśmy szereg działań marketingowych, które miały wpływ na sytuację branży targowej w całej Polsce i pozwoliły jej funkcjonować w nowej biznesowej rzeczywistości. Nic jednak nie zastąpi bezpośrednich spotkań i to również potwierdzają wystawcy oraz partnerzy poszczególnych przedsięwzięć.

plastpol-2019-od-targow-2

- Wspomniała już pani o tegorocznej edycji targów Plastpol. W tym roku powinna się ona odbyć pod koniec maja. Jak wygląda aktualny stan przygotowań Targów Kielce do tego wydarzenia?

- Z wielką niecierpliwością czekamy na moment, w którym odblokowany zostanie sektor targowy i ponownie będziemy mogli organizować nasze wydarzenia. Plastpol z roku na rok cieszy się coraz większym uznaniem nie tylko polskiej branży. Wiele firm traktuje ekspozycję w Kielcach jako stały punkt w kalendarzu działań promocyjno-marketingowych, rezerwując miejsce swojego udziału w wystawie tuż po zakończeniu poprzedniej edycji. 

Wiemy już teraz, że podczas nadchodzącej edycji nie zabraknie liderów branży z kraju i zagranicy, firm liczących się w branży europejskiej. Także 2021 r. to czas pandemii na całym świecie, ale mimo to targi Plastpol są stałym punktem w kalendarzu imprez. Ze względu na obecny lockdown wiemy, że wiele firm spoza Europy niestety w tym roku nie będzie uczestniczyło bezpośrednio w targach, ale zapewne wezmą w nich udział ich europejscy przedstawiciele. Zapraszamy do współpracy nowych producentów, bo Plastpol to doskonałe miejsce, by zadebiutować wśród najlepszych.

Jeżeli chodzi o przygotowania do 25. edycji Plastpolu, to na razie wszystkie zadania realizowane są zgodnie z zaplanowanym harmonogramem. Ze względu na wyjątkową rocznicę przedsięwzięcia, opracowujemy również kilka dodatkowych elementów, które w sposób harmonijny połączą się z całym przedsięwzięciem wystawienniczym. Nadal trwają zaawansowane rozmowy z partnerami i wystawcami wydarzenia, aktywnie zajmujemy się też promocją.

- A jakie konkretnie działania są obecnie realizowane przez was w ramach przygotowań do najbliższej edycji targów?

- W oczekiwaniu na tradycyjną odsłonę wydarzenia zapraszamy państwa do zapoznania się z naszym najnowszym projektem w ramach targów Plastpol. #TymŻyjeBranża to wydarzenie, które zrealizowane jest przez Targi Kielce, partnerów i wystawców wydarzenia Plastpol. Podcasty, które powstają w ramach przedsięwzięcia są skarbnicą najświeższych informacji dotyczących przetwórstwa tworzyw sztucznych i gumy. Nie brakuje wśród nich najnowszych danych, opinii ekspertów i sposobów na funkcjonowanie biznesu w pandemicznej rzeczywistości.

Na stronie www.targikielce.pl/Plastpol dedykowanej Międzynarodowym Targom Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych i Gumy Plastpol co miesiąc pojawiają się zaś interesujące podcasty prezentujące branżowe tematy. Zapraszamy także do obserwowania kanału Plastpol 4.0 na YouTube. 

Rozmawiała: Agata Mojcner


Czytaj więcej:
Targi 1316
Wywiad 296
Maszyny 620
COVID-19 190