Nowe rozwiązania dla przemysłu oponiarskiego

Bezazotowe przyspieszacze wulkanizacji i wzmacniacze opon

Dzięki swojemu szerokiemu portfolio ditiofosforanów, specjalnych przyspieszaczy wulkanizacji (akceleratorów) i przedmieszek z włóknami Rhein Chemie oferuje najlepsze rozwiązania z zakresu niezawierających nitrozaminy mieszanek do wysoko wzmocnionych opon.

Ditiofosforany Rhein Chemie (w tym Rhenogran TP-50 i Rhenogran SDT-50) to bezazotowe przyspieszacze, które mogą zastąpić powszechnie stosowane sulfenamidy, tiuram i przyspieszacze karbaminianowe. Przewagą nowych produktów jest to, że tworzą przede wszystkim wiązania krzyżowe jedno- i dwusiarczkowe, które są bardziej stabilne termicznie i mniej podatne na odwrócenie. W przypadku stosowania ditiofosforanów w połączeniu z przyspieszaczami sulfenamidowymi dochodzi do synergii w sieciowaniu, które poprawiają wydajność procesu.

Przy skrajnych obciążeniach mechanicznych, dynamicznych i termicznych przedmieszki z włókien aramidowych znajdujące się w produktach z serii Rhenogran P91-40 zapewniają doskonałe wzmocnienie elementów opon. Rhenogran P91-40 pomaga rozprowadzić bardzo odporną i lekką masę z krótkich włókien aramidowych Twaron równomiernie w mieszance kauczukowej. Produkt Rhenogran P91-40 można stosować do typowych gatunków polimerów, w tym kauczuku naturalnego, izoprenowego (IR), butadienowego (BR), styrenowo-butadienowego (SBR), a także do innych gatunków kauczuków takich jak kauczuk etylenowo-propylenowy (EPDM), chloroprenowy (CR) i akrylonitrylo-butadienowy (NBR).

Nowy dodatek do kauczuku Vulkanol TOF poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni

Kolejnym ważnym czynnikiem bezpieczeństwa oprócz właściwości takich jak opory toczenia, odporność na ścieranie i poziom hałasu jest przyczepność opon na mokrej nawierzchni. W połączeniu z technologią opon ekologicznych dodanie Vulkanol TOF do wypełnionej krzemionką mieszanki przeznaczonej do produkcji bieżnika opony może znacznie poprawić przyczepność na mokrej nawierzchni. W warunkach laboratoryjnych można było również zaobserwować zmniejszenie oporów toczenia. Wyniki tego badania zaprezentował dr Hermann-Josef Weidenhaupt, ekspert w dziedzinie dodatków chemicznych do kauczuków w jednostce Rhein Chemie koncernu LANXESS, podczas swojej prezentacji na temat sposobów poprawienia przyczepności opon na nawierzchni mokrej i oblodzonej.

Jednostka Rhein Chemie koncernu LANXESS zaopatruje przemysł gumowy w szeroki asortyment wstępnie dyspergowanych dodatków do polimerów, promotorów reakcji, aktywatorów wulkanizacji i wypełniaczy, wosków przeciwsłonecznych, środków antyadhezyjnych, farb do znakowania opon oraz wysoko wydajnych membran do pras wulkanizacyjnych.

Źródło: LANXESS

Czytaj więcej:
Opony 51

brak
 

LANXESS jest jednym z najważniejszych producentów specjalistycznych środków chemicznych na świecie. Przedmiotem działalności koncernu jest opracowywanie, produkcja i dystrybucja półproduktów chemicznych, dodatków, specjalistycznych substancji chemicznych oraz tworzyw sztucznych.

Polska

Reportaże

Forum