Drukuj

Nowe tworzywo Noryl LS6010 do samolotów


W jego ocenie Noryl LS6010 zrewolucjonizował rynek pod tym względem. Nowy materiał łączy najwyższą w tej klasie materiałów trudnopalność i bardzo niską emisję dymu z małym ciężarem właściwym, który pomaga ograniczać zużycie paliwa.

Dzięki tej jednej żywicy odbiorcy w przemyśle lotniczym mogą jednocześnie osiągnąć zgodność z normami bezpieczeństwa, ograniczenie masy elementów oraz swobodę w projektowaniu.

Nowe tworzywo Noryl LS6010 eliminuje operację powlekania farbą w procesie produkcyjnym. Wcześniejsze formuły tworzyw Noryl były oferowane wyłącznie w kolorze czarnym. Noryl LS6010 może być barwiony na dowolny kolor w ramach oferowanych przez GE usług dobierania kolorów ColorXpress.

Eliminacja malowania w procesie produkcyjnym oznacza nie tylko obniżenie kosztów, lecz także ograniczenie emisji szkodliwych substancji przy natrysku i oraz zmniejszenie użycia rozpuszczalników. Dodatkowe oszczędności mogą wynikać z mniejszych nakładów kapitałowych na sprzęt do kontroli emisji szkodliwych substancji.

Noryl LS6010, to blenda modyfikowanego eteru polifenylenowego (MPPE) z polistyrenem. Badania potwierdziły, że materiał posiada lepsze parametry pod względem trudnopalności i emisji dymu niż tradycyjne tworzywa na bazie PC, PC/ABS, PA i zwykłych tworzyw MPPE.

Oprócz niskiej emisji dymu i wysokiej klasy uniepalnienia nowe tworzywo Noryl LS6010 spełnia wiele norm w zakresie toksycznych produktów spalania określających dopuszczalną emisję tlenku węgla, cyjanowodoru, dwutlenku siarki i siarkowodoru.

Dzięki szybkiemu wytwarzaniu zwęglonej warstwy ochronnej izolującej termicznie resztę tworzywa i utrudniającej przenikanie gazowych produktów rozkładu na zewnątrz, opisywane tworzywo może ograniczać emisję dymu i rozprzestrzenianie się ognia.

Ponadto nowy materiał, poddany działaniu wysokich temperatur, wykazuje mniejszą skłonność do topienia się i skapywania. Co ważne Noryl LS6010 spełnia wymogi normy FAR 25.853.

Ze względu na łatwość wytłaczania i formowania wtryskowego Noryl LS6010 stwarza nowe możliwości przy wyrobie takich elementów wnętrza samolotów jak: okładziny alejek i foteli, panele przełączników, korytka kablowe, przewody wentylacyjne, komponenty elektroniczne montowane na ścianach i sufitach oraz wyroby poddawane obróbce skrawaniem.

Nowy materiał jest dostępny na całym świecie i nadaje się także do produkcji wyposażenia wnętrz wagonów kolejowych i do innych zastosowań w przemyśle transportowym.

Czytaj więcej: Tworzywa sztuczne 692