
Niewielki ciężar, bardzo niska emisja dymu, wysoka wytrzymałość mechaniczna i niehalogenowane domieszki zmniejszające palność, to najwązniejsze cechy dzięki którym Noryl wyróżnia się spośród innych tworzyw stosowanych we wnętrzach samolotów. Tworzywo jest dostępne w ofercie GE Plastics w dowolnych kolorach.
- Nasi klienci są zainteresowani stosowaniem tworzywa Noryl LS6010 do wytwarzania pokryć alejek i innych profili charakteryzujących się niskim ciężarem i łatwiejszym wybarwianiem niż nylon - mówi Jim Widhalm, wiceprezes ds. sprzedaży w firmie Filtrona Extrusion, która należy do czołówki producentów wytłaczanych profili i płyt z tworzyw termoplastycznych w Stanach Zjednoczonych. - Nowy produkt zwiększa dostępny wybór materiałów dla produckcji elementów wnętrza samolotów, które nie wymagają zgodności z normą OSU 65/65, ale muszą spełnić wymogi dotyczące pionowego rozprzestrzeniania się ognia, gęstości dymu i toksyczności.
Noryl LS6010 pozwala uzyskać do 20 proc. mniejszy ciężar wyrobów w porównaniu z konkurencyjnymi materiałami przeznaczonymi dla przemysłu lotniczego. Według danych Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego, każdy kilogram odjęty z masy samolotu pasażerskiego klasy wąskokadłubowej oznacza roczną oszczędność paliwa na poziomie 372 dolarów, przy czym okres eksploatacji takiego samolotu zwykle szacuje się na 20 lat.
W 2005 r. linie lotnicze z całego świata dysponowały flotą 10 580 samolotów wąskokadłubowych, a do 2025 r. liczba ta ma sięgnąć 21 470. Także do 2025 r. łączna liczba będących w eksploatacji samolotów regionalnych, wąskokadłubowych oraz szerokokadłubowych średniej wielkości i największych ulegnie podwojeniu.
