Drukuj

Plast-Box z dobrymi wynikami za pierwsze półrocze 2016 roku

Plast-Box z dobrymi wynikami za pierwsze półrocze 2016 roku
Spółka Plast-Box wypracowała narastająco po 6 miesiącach roku skonsolidowany zysk netto o wartości blisko 5,7 mln zł (stopa 7,5 proc.), czyli o 62,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie grupa osiągnęła marżę EBITDA na poziomie 11,3 mln zł, przy stopie EBITDA wynoszącej 14,8 proc. oraz zanotowała 76,3 mln zł przychodów, wobec 73,2 mln zł w 2015 roku, co oznacza wzrost o 4,3 proc. r/r.

- Jesteśmy zdeterminowani, będziemy w tym i następnych latach dalej pracować nad zwiększaniem wartości naszej grupy kapitałowej - mówi Grzegorz Pawlak, prezes Plast-Box SA. - Analizując wyniki finansowe szybko dochodzi się do wniosku, że obecnie nasze akcje są ewidentnie niedowartościowane, co nie poprawia nam nastroju, ale warte jest odnotowania.

Jednostkowe przychody ze sprzedaży spółki matki zlokalizowanej w Słupsku po 6 miesiącach br. uzyskały wartość 68,2 mln zł i były wyższe o 12,5 proc. r/r. Przy takim poziomie przychodów słupska spółka podniosła zysk brutto na sprzedaży oraz wartość EBITDA odpowiednio o 30,0 proc. i 34 proc., jednocześnie uzyskując zysk netto 4,1 mln zł, co stanowi wzrost o 81 proc. r/r.

Po I półroczu roku korzystnie wypadają wyniki spółki Plast-Box Ukraina, która przyniosła blisko 103,7 mln UAH przychodów ze sprzedaży, 15,6 mln UAH EBITDA oraz 6,6 mln UAH zysku netto.

- Jesteśmy zadowoleni z naszej fabryki na Ukrainie - stwierdza Krzysztof Pióro, wiceprezes zarządu. - Zamierzamy z długoletnią perspektywą wykorzystywać ją dla dalszego rozwoju grupy Plast-Box. Potrafimy racjonalnie i efektywnie prowadzić naszą spółkę córkę, a co najważniejsze - bezpiecznie. Oczekujemy systematycznego zwiększania wyników.

Opakowania Plast-Boxu dostarczane są do zdecydowanej większości krajów europejskich, a eksport w I półroczu br. odpowiadał za 58,1 proc. skonsolidowanych przychodów. Grupa systematycznie zwiększa sprzedaż na rynki unijne: po 6 miesiącach br. sprzedaż do UE wzrosła o 9,7 proc. do 28 mln zł. Plast-Box mocno buduje swoją pozycję w Europie Wschodniej, gdzie sprzedaż udało się poprawić aż o 22,8 proc. r/r, tj. do poziomu 15,8 mln zł.

Grupa kapitałowa Plast-Box produkuje przede wszystkim wyrafinowane, zaawansowane technologicznie, zamykane wiadra plastikowe, sprzedawane do renomowanych producentów sektora spożywczego, chemicznego i budowlanego. Poza tym w ofercie spółki znajdują się skrzynki dla branży spożywczej i produkty użytkowe, sprzedawane w sieciach handlowych.