Drukuj

Producent opakowań podwoił zyski

W skonsolidowanych przychodach Plast-Boxu największy udział mają firmy z branży spożywczej, pakujące w pojemniki firmy serki, ciastka, sosy, kiszonki, mieszanki warzywne, lody, ryby, tłuszcze, gotową żywność oraz inne produkty i półprodukty. Duża część produktów do firm z branży chemicznej i budowlanej, tj. producentów farb, lakierów, klejów, środków czystości, olejów i smarów, nawozów sztucznych i środków ochrony roślin, detergentów, mas bitumicznych i asfaltowych, gładzi, tynków, zapraw gipsowych i szpachlowych itp.

Podstawą oferty Plast-Boxu są pojemniki plastikowe typu wiaderko z pokrywką. Ich sprzedaż w I półroczu br. stanowiła 72 proc. przychodów i wzrosła o 15 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Najszybciej rosnącą grupą asortymentową były produkty użytkowe, tj. plastikowe kosze, skrzynki na narzędzia czy pudełka do przechowywania. Ich sprzedaż wzrosła o blisko 50 proc. - z 4,74 mln zł w pierwszej połowie 2012 r. do 7,07 mln zł w analogicznym okresie w tym roku. W rezultacie ich udział w przychodach stanowił już 9 proc. i przewyższył sprzedaż plastikowych skrzynek, dotychczas drugiej głównej kategorii produktowej, odpowiedzialnej obecnie 8 proc. udziału w przychodach.

- Dzięki bardzo dobrym wynikom pierwszego półrocza zdecydowaliśmy o zwiększeniu poziomu inwestycji w tym roku - mówi Krzysztof Pióro. - Szacujemy, że wyniosą one ok. 10 mln zł, a nie, jak początkowo zakładaliśmy, 5-6 mln zł. Część środków przeznaczyliśmy już na zakup nowego gniazda produkcyjnego w Słupsku do wytwarzania pojemników o pojemności 1,18 l. Obie nasze fabryki wyposażamy w nowe formy produkcyjne i jeszcze podnosimy ich standard przeciwpożarowy i higieniczny, co jest istotne zwłaszcza dla naszych klientów z branży spożywczej.

Rentowność kapitałów własnych Plast-Boxu na koniec czerwca br. wzrosła do 7,2 proc. wobec 5,2 proc. na koniec roku 2012, zaś rentowność aktywów zwiększyła się odpowiednio do 3,9 proc. z 3 proc. Nastąpiło też dalsze obniżenie wartości wskaźnika poziomu długu finansowego do EBITDA - z 2 na koniec 2012 r. do 1,8 na koniec I półrocza br. Na 2013 rok Plast-Box prognozuje zwiększenie przychodów netto ze sprzedaży do 144,53 mln zł, EBITDA do 17,79 mln zł, wzrost zysku brutto do 7,67 mln i zysku netto do 6,55 mln zł.