Drukuj

Technologia 3D pomaga w wyborze nowego auta

Technologia 3D pomaga w wyborze nowego auta
Firma Dassault Systèmes poinformowała, że DS Automobiles - marka premium należąca do koncernu PSA Group - używa funkcji "Virtual Garage" (wirtualny garaż) wspierając wprowadzenie na rynek nowego SUV-a DS 7 Crossback, pokazanego po raz pierwszy w trakcie 87. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Dzięki nowemu rozwiązaniu DS Automobiles ożywia swoje salony sprzedaży i całkowicie zmienia doświadczenia związane z zakupem samochodu, oferując funkcję "DS Virtual Vision" i pozwalając klientom zanurzyć się w wirtualnej rzeczywistości już podczas wyboru pojazdu.

Większość konsumentów odwiedza salon samochodowy jedynie raz lub dwa razy. Wirtualne technologie mogą całkowicie odmienić proces zakupu pojazdu i związane z tym doświadczenia zarówno od strony konsumenta, jak i sprzedawcy. DS Automobiles wykorzystuje wirtualne aplikacje i wirtualną rzeczywistość, aby zaprezentować konsumentom nowe doświadczenie sprzedaży i wysokiej jakości wizualny marketing. W ten sposób klient może w wirtualnym świecie dokładnie przyjrzeć się modelom marki DS, a zwłaszcza DS 7 Crossback, jeszcze zanim zostanie on wprowadzony na rynek. DS Automobiles może w ten sposób wprowadzić nowy sposób interakcji klienta z produktem, który zoptymalizuje wykorzystanie przestrzeni w salonie i zwiększy sprzedaż.

W celu wzbogacenia doświadczenia zwanego "DS Virtual Vision", DS Automobiles wykorzystało funkcję "Virtual Garage" umożliwiającą zanurzenie się w wirtualnej rzeczywistości z DS 7 Crossback i resztą samochodowej kolekcji. W oparciu o stworzoną przez Dassault Systèmes platformę 3DEXPERIENCE, funkcja "Virtual Garage" dostarcza nowych doświadczeń w zakresie sprzedaży i marketingu 3D oraz stosowania aplikacji, które ukazują emocjonalne podejście marki do konsumentów i tworzenia nowych produktów.

Uczestnicy Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie mieli okazję wirtualnie znalezć się na Place de la Concorde w Paryżu, gdzie mogli obejrzeć modele SUV-a i jego limitowaną edycję DS 7 Crossback La Première. W trakcie wydarzenia dostępne były także fizyczne wersje samochodów DS. Każdy mógł usiąść we wnętrzu samochodu, obejść go dookoła, odkryć jego unikalne wewnętrzne i zewnętrzne cechy w realistycznym środowisku, używając jedynie specjalnych gogli HTC Vive.

DS


Po zakończeniu eventu, DS Automobiles planuje wprowadzenie funkcji "DS Virtual Vision" w sieci sprzedaży w Europie w salonach DS Stores. To tutaj, wyłącznie w wirtualnej rzeczywistości, konsumenci mogą odkryć i zaprojektować swój wymarzony samochód marki DS, dobierając takie elementy jak listwy, kolory nadwozia i wyposażenie, spośród wielu kombinacji każdego modelu.

- Skuteczna sprzedaż pojazdów i odpowiedni marketing zamykają cały proces, który zaczął się od pewnej koncepcji i projektu - powiedział Olivier Sappin, wiceprezes działu Przemysł Mobilny i Transportowy w Dassault Systèmes. - Platforma 3DEXPERIENCE pozwala markom motoryzacyjnym wyróżniać się i dostarcza nowych doświadczeń z pobytu w salonie samochodowym poprzez wprowadzenie "grywalizacji", wirtualnej rzeczywistości, interakcji oraz procesu odkrywania. Pozwala to na sprawdzenie gustu i preferencji klienta w czasie rzeczywistym nawet zanim pojazd jest fizycznie dostępny, a klient jedynie zapoznaje się z produktem przed jego zakupem.

Więcej informacji o rozwiązaniach proponowanych przez Dassault Systèmes w przemyśle transportowym i samochodowym znajduje się na stronie internetowej firmy.

http://www.3ds.com/industries/transportation-mobility/