W Ergis - Eurofilms będzie nowa linia do produkcji folii stretch

W Ergis - Eurofilms będzie… Spółka Ergis - Eurofilms rozpoczyna inwestycję w nową linię do produkcji folii stretch. Nowa linia ma wystartować na początku przyszłego roku. Dzięki niej przychody spółki mają w 2008 roku wzrosnąć o około 30 mln zł.

- Rozpoczęliśmy budowę hali dla nowej linii produkcyjnej folii stretch wytwarzanej metodą blown. Produkcja powinna ruszyć w pierwszym kwartale przyszłego roku. Po osiągnięciu pełnej mocy produkcyjnej, w 2008 roku nowa linia może nam przynieść wzrost przychodów o około 30 mln zł" - ocenia Tadeusz Nowicki, prezes Ergis - Eurofilms.

Wiadomo, że oprócz wspomnianych prac budowlanych, w tej chwili trwają też negocjacje z dostawcami linii do produkcji tej folii. Cała inwestycja, wraz z zakupem linii i budową nowej hali produkcyjnej, ma pochłonąć 15,7 mln zł. Spółka sfinansuje ją ze środków własnych i kredytów.

Szefostwo firmy przewiduje, że w skali roku nowa linia będzie produkować 4,5 tys. ton folii. Będzie to folia stretch kolorowa oraz folia wstępnie rozciągnięta.

W lipcu tego roku Ergis - Eurofilms zrealizował już inną dużą inwestycję. Miesiąc temu uruchomił linię do produkcji taśm poliestrowych PET. Kosztowało to spółkę 14,5 mln zł. Zdolności produkcyjne nowej linii wynoszą docelowo 4,8 tys. ton taśm PET rocznie.

Ergis - Eurofilms jest jednym z największych w Polsce producentów folii stretch (rozciągliwej) z polietylenu, ponadto jest producentem folii termokurczliwej PVC i dystrybutorem folii polipropylenowej BOPP.

W pierwszym półroczu tego roku zanotował bardzo dobre wyniki finansowe. Przychody ze sprzedaży przekroczyły 188 mln zł, co oznacza wzrost o 33,6 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku. Ponadto zysk operacyjny w tym okresie wzrósł o ponad 90 proc., do 9,19 mln zł, a zysk netto skorygowany o transakcje jednorazowe wzrósł aż o 121 proc.

Spółka bardzo dobrze ocenia też aktualną sytuację na rynku folii. Jej zdaniem koniunktura w pierwszym półroczu 2007 r. była sprzyjająca. Dzięki temu łączna sprzedaż eksportowa, tylko w drugim kwartale roku, wzrosła o ponad 32 proc., a sprzedaż krajowa o ponad 25 proc. W tej chwili eksport stanowi 28,5 proc. całkowitej sprzedaży.

Ponadto w drugim kwartale 2007 r., w porównaniu z analogicznym okresem 2006 roku, zanotowano wzrost przychodów ze sprzedaży folii stretch o ponad 15 proc., przy spadku jednostkowych cen sprzedaży o około 3 proc.

Oprócz dobrych wieści są jednak i gorsze. Spółka zanotowała niższe przychody ze sprzedaży folii termokurczliwej, co jest efektem 10 proc. spadku ilości sprzedaży.

Czytaj więcej:
Rynek 1089

brak
 

Opakowania do żywności (laminaty wielowarstwowe, folie i laminaty PET i PVC), opakowania przemysłowe (folie stretch z LLDPE oraz taśmy spinające z PET)

Polska