
Continental został pierwszym producentem opon, który wykorzystuje Vulkanox HS Scopeblue firmy Lanxess w produkcji swoich opon. Certyfikowany w systemie ISCC PLUS dodatek jest bardziej zrównoważoną wersją uznanego przeciwutleniacza Vulkanox HS (TMQ) i służy do ochrony mieszanek gumowych podczas wulkanizacji przed działaniem tlenu i ciepła. Według firm ogólna struktura chemiczna odmiany Scopeblue jest niezmieniona względem produktu konwencjonalnego, dzięki czemu producenci opon nie muszą dostosowywać swoich procesów produkcyjnych. Lanxess podaje ślad węglowy w ujęciu cradle‑to‑gate niższy o ponad 30%, osiągnięty dzięki wykorzystaniu acetonu biocyrkularnego jako surowca oraz energii ze źródeł odnawialnych w produkcji. Współpraca wspiera strategię materiałową Continental i jest zgodna z celem wykorzystania w oponach ponad 40% surowców odnawialnych i pochodzących z recyklingu do 2030 r.
- W Continental Tires nieustannie pracujemy nad poprawą parametrów środowiskowych naszych produktów. Współprace, takie jak ta z firmą Lanxess, oraz stosowanie innowacyjnych dodatków gumowych, takich jak Vulkanox HS Scopeblue, przybliżają nas do celu wykorzystania w naszych oponach ponad 40% surowców odnawialnych i pochodzących z recyklingu do 2030 r. - powiedział Steffen Ryssel, szef zakupów w Continental Tires.
Dr Jens-Hendrik Fischer, szef jednostki biznesowej Rhein Chemie w firmie Lanxess, dodał - Cieszy nas, że Continental, producent klasy premium, wybrał do swoich produktów nasz Vulkanox HS Scopeblue. Pokazuje to, że nasze innowacyjne dodatki są rozpoznawane i cenione w branży. Takimi rozwiązaniami wspieramy naszych klientów w opracowywaniu możliwie najlepszych produktów przy jednoczesnej realizacji celów klimatycznych.
Niższy ślad węglowy dzięki metodzie bilansu masowego
Lanxess opracował Vulkanox HS Scopeblue, aby odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na bardziej zrównoważone chemikalia gumowe. Produkt nosi oznaczenie Scopeblue, które oznacza szczególnie niski ślad węglowy lub wysoki udział surowców cyrkularnych. Produkcja odbywa się w Niemczech w konfiguracji certyfikowanej w systemie ISCC PLUS, opartej na bilansie masowym, która przypisuje surowce biocyrkularne do gotowego dodatku. Firma oblicza ślad węglowy produktu w ujęciu cradle‑to‑gate, obejmującym bezpośrednie emisje w Zakresie 1, pośrednie emisje w Zakresie 2 z tytułu zakupionej energii oraz istotne emisje w Zakresie 3 (upstream).
Zachowanie dodatku w mieszankach oponiarskich
Dla producentów opon dążących do wysokiej trwałości i długotrwałych osiągów stosowanie przeciwutleniaczy ma kluczowe znaczenie. Vulkanox HS Scopeblue chroni mieszanki gumowe podczas wulkanizacji przed oddziaływaniem utleniającym i cieplnym, wspierając stabilność termiczną we wczesnych etapach przetwarzania i przyczyniając się do utrzymania spójnych parametrów w całym okresie eksploatacji opony. Ponadto dodatek cechuje się niską lotnością i niewielką skłonnością do migracji. Ponieważ struktura chemiczna pozostaje niezmieniona względem standardowego Vulkanox HS, włączenie do istniejących receptur i warunków procesowych nie wymaga dostosowań.
Continental jest pierwszym producentem opon wykorzystującym nowy dodatek gumowy Vulkanox HS Scopeblue firmy Lanxess w produkcji swoich opon. To bardziej zrównoważona, certyfikowana w systemie ISCC PLUS wersja sprawdzonego dodatku Vulkanox HS (TMQ). Fot.: Lanxess