Envalior otrzymał dwa wyróżnienia podczas tegorocznych Society of Plastics Engineers (SPE) Automotive Awards w Bonn w Niemczech. Spółka zdobyła Grand Innovation Award za "Most Innovative Use of Plastics" oraz 1. miejsce w kategorii "Enabler Technology". Wyróżnienia podkreślają prace nad lekkimi, nadającymi się do recyklingu i wysokowydajnymi rozwiązaniami z tworzyw termoplastycznych oraz kompozytów do zastosowań motoryzacyjnych.
Nagroda Grand Innovation Award docenia wkład Envalior w opracowanie lekkiej nakładki dachu do kabrioletu niemieckiej marki premium, produkowanej przez Röchling Automotive. Ten element konstrukcyjny został zastosowany w obszarze dotąd uznawanym za nieodpowiedni dla tworzyw sztucznych. Powstał we współpracy firm Envalior i Röchling Automotive oraz niemieckiego producenta samochodów (OEM) i łączy kompetencje materiałowe z zaawansowanymi procesami wytwarzania, aby spełnić wymagające kryteria bezpieczeństwa i estetyki.
- Nakładka dachu wyznacza nowe standardy w obszarze, w którym tworzywa do tej pory nie były brane pod uwagę - powiedział dr Klaus Vonberg, menedżer ds. sprzedaży i projektów Tepex w Envalior. - Jesteśmy dumni z otrzymania tej nagrody wspólnie z partnerami i przekonani, że lekkie, zrównoważone rozwiązania kompozytowe staną się integralną częścią przyszłych seryjnych projektów motoryzacyjnych.
Nowa nakładka dachu jest w pełni poddawalna recyklingowi i jest zgodna z nadchodzącym rozporządzeniem UE w sprawie pojazdów wycofanych z eksploatacji (ELVR), które wyznacza ambitne cele w zakresie możliwości recyklingu i odzysku. - Ten lekki element pokazuje zdolność naszych materiałów do zastępowania metali w motoryzacji, zapewniając doskonałe właściwości strukturalne i mechaniczne przy pełnej możliwości recyklingu, zgodnie z przyszłymi przepisami UE dotyczącymi zrównoważonego rozwoju – powiedział Matthias Theunissen, kierownik ds. rozwoju zastosowań w motoryzacji w Envalior.
Lekka, wysokowydajna poprzeczka dachu wykonana z materiałów Durethan i Tepex, zintegrowana z przednią częścią materiałowego dachu kabrioletu w celu zwiększenia wytrzymałości i swobody projektowania.
Technologia Enabler: hybrydowa kompozytowa pokrywa akumulatora
Drugie wyróżnienie dla Envalior – 1. miejsce w kategorii "Enabler Technology" – dotyczy projektu realizowanego wspólnie przez Envalior, SABIC, Siebenwurst, Ensinger i Forward Engineering. Zespoły opracowały hybrydową, kompozytową pokrywę akumulatora, której celem jest zmniejszenie masy, podniesienie bezpieczeństwa oraz obniżenie kosztów wytwarzania obudów akumulatorów EV.
Konstrukcja wykorzystuje układ przekładkowy złożony z dwóch laminatów Tepex Dynalite PP z włóknem szklanym oraz ognioodpornego, wzmacnianego włóknami rdzenia. Taka konfiguracja zapewnia niską masę, lepsze zarządzanie ciepłem, wyższy poziom bezpieczeństwa i większą efektywność kosztową, wspierając wydłużenie zasięgu i osiągów pojazdów elektrycznych.
Innowacje, współpraca i zrównoważony rozwój
Obie nagrody pokazują, w jaki sposób zaawansowane technologie w zakresie termoplastów i kompozytów mogą poszerzać możliwości projektowe w zastosowaniach motoryzacyjnych przy jednoczesnym spełnieniu wymagań dotyczących redukcji masy, bezpieczeństwa i cyrkularności. - Zdobycie tych nagród to nie tylko kwestia pojedynczego projektu, lecz wyraz ducha innowacji i pracy zespołowej, które napędzają rozwój Envalior – powiedział Sascha Bornemann, globalny menedżer biznesu Tepex w Envalior..
Hybrydowa, kompozytowa pokrywa akumulatora opracowana przez zespół Tepex w Envalior we współpracy z firmami SABIC, Siebenwurst, Ensinger i Forward Engineering.