Biznes
Kto chce podjąć właściwą dla swojego zakładu decyzję inwestycyjną, musi dokonać przeglądu całego rynku światowego. Międzynarodowy skład wystawców na K 2004 gwarantuje kompletność oferty – w każdej dziedzinie spektrum oferentów obejmuje firmy o zasięgu globalnym aż po małych specjalistów, od niedrogiej oferty standardowej aż po wykonane na miarę narzędzia, surowce lub technologie. Firmy z ponad 50 krajów zgłosiły się na K 2004. Są wśród nich liderzy rynku, ale także wielu interesujących nowicjuszy ze wszystkich 5 kontynentów.
Informacje, jakie eksperci ci zebrali na targach do swoich zawodowych celów, ocenione zostały przez nich bardzo wysoko. Ankieta, przeprowadzona w trakcie targów K 2001 wykazała jednoznacznie: kto odwiedził targi był pod wielkim wrażeniem ilości wynalazków, nowości i rozwiązań technicznych. Zainteresowanie ofertowe gości kształtowało się przy tym następująco: 74 % z nich interesowało się maszynami i urządzeniami dla przemysłu tworzyw sztucznych i kauczuku, 38 % - surowcami i materiałami pomocniczymi, 29 % - półproduktami i elementami technicznymi i 13 % - usługami. Z oferty we wszystkich tych dziedzinach 90 i więcej % gości było bardzo zadowolonych!
Innowacje
I to nie tylko dla producentów wyrobów z tworzyw i kauczuku. Znają i doceniają K od dawna przemysłowi odbiorcy tworzyw. Odwiedzają je, aby zabrać ze sobą nowe pomysły dla swojej branży i swoich produktów. Wystawcy nastawili się na tę grupę klientów. Prawie połowa przedsiębiorstw biorących udział w K swoją ofertę kieruje bezpośrednio do przemysłowych użytkowników półproduktów i elementów technicznych z tworzyw i kauczuku. W ten sposób K stało się najważniejszą platformą informacyjną dla pracowników działów rozwoju, konstruktorów i fachowców produkcyjnych z wielu branż przemysłowych. Na pierwszym miejscu jest tu przemysł samochodowy. Dwie trzecie wszystkich wystawców, którzy na K kierują swoją ofertę do użytkowników przemysłowych oferuje nowości dla tej branży. Prawie połowa pokazuje innowacje dla przemysłu dóbr konsumpcyjnych, następnie dla elektroniki (41 %). Po jednej trzeciej oferty produktów i usług skierowane jest do budownictwa i wyposażenia wnętrz oraz techniki medycznej i laboratoryjnej.