Drukuj

Nowe rozwiązania Bayera dla branży motoryzacyjnej

Nowe rozwiązania Bayera dla branży motoryzacyjnej
Koncern Bayer Materials Science przygotował kilka nowych rozwiązań dla branży samochodowej, które już niebawem będą miały premierę podczas ważnych światowych wydarzeń skupiających najważniejszych graczy na globalnym rynku automotive.

Wpierw Bayer pokaże nowy gatunek mieszanki Makroblend GR 235M przeznaczonej do konstruowania elementów karoserii w samochodach. Premiera tego materiału odbędzie się na konferencji Tworzywa Sztuczne w Inżynierii Samochodowej, która odbędzie w niemieckim Mannheim w dniach 6-7 kwietnia. Makroblend to amorficzna mieszanka będąca połączeniem poliwęglanu z tworzywem PET pochodzącym z recyklingu. Gwarantuje ona doskonałe połączenie cech obydwu polimerów tak aby tworzyć ultramocne materiały, które mogłyby wyjść naprzeciw wymaganiom fizycznym, chemicznym i środowiskowym przy tworzeniu elementów samochodowych. Makroblend są mieszankami dostępnymi w postaci materiałów wzmocnionych włóknem szklanym, są też trudnopalne.

– Społeczne megatrendy wyznaczają potrzebę tworzenia nowych pomysłów w zakresie motoryzacji– mówi Guenther Hilken członek komitetu wykonawczego Bayer Material Science. - Nieustannie dążymy do rozwoju bardziej efektywnych i trwałych materiałów i rozwiązań przeznaczonych do wsparcia naszych partnerów wzdłuż całego motoryzacyjnego łańcucha wartości. Bayer MaterialScience już teraz oferuje szeroką gamę rozwiązań dla lekkich konstrukcji i jest również aktywny w rozwijaniu nowych pomysłów w zakresie zastosowanie energii elektrycznej w transporcie. Mowa tu m.in. o obudowach baterii i rozwiązaniach termicznych wykorzystywanych w pojazdach.

Nowe rozwiązania Bayera dla branży motoryzacyjnej


W trakcie tego samego wydarzenia Bayer przy współpracy z koncernem BMW zademonstruje tez swoje ostatnie osiągnięcia na polu technologii DirectSkinning/DirectCoating. Technologia ta łączy formowanie wtryskowe termoplastów z wtryskiwanie reakcyjnym przy przetwórstwie poliuretanów. Komponent w postaci powłoki jest tu produkowany bezpośrednio na wtryskarce w pojedynczej formie w procesie porównywalnym do wielokomponentowego formowania wtryskowego. Metoda ta w ramach współpracy z BMW skutkować ma powstaniem dekoracyjnych paneli do samochodowych szufladek. Wejdzie to w wyposażenie serii BMW 5 Gran Turismo.