Nowy kopolimer poliwęglanowy Lexan FST9705


W 2005 r. linie lotnicze z całego świata dysponowały flotą 10 580 samolotów wąskokadłubowych, a do 2025 r. liczba ta ma sięgnąć 21 470. Także do 2025 r. łączna liczba będących w eksploatacji samolotów regionalnych, wąskokadłubowych oraz szerokokadłubowych średniej wielkości i największych ulegnie podwojeniu.

Łatwość obróbki tworzyw poliwęglanowych połączona z palnością OSU na poziomie 55/55, typową dla PEI
Dotychczas projektanci musieli wybierać między łatwością obróbki tworzyw, a ich zgodnością z normą Ohio State University dotyczącą szybkości wydzielania ciepła. Łatwość obróbki tworzywa Lexan FST9705 jest analogiczna do materiałów na bazie poliwęglanów. Niższa temperatura obróbki pozwala uniknąć stosowania oprzyrządowania z ogrzewaniem olejowym. Lexan FST9705 pozostawia też projektantom i wytwórcom elementów wnętrz swobodę wobec przyszłych norm dotyczących wydzielania ciepła mając współczynnik OSU na poziomie 55/55.

Barwienie w masie usprawnia procesy wytwórcze
Producenci elementów wnętrz samolotów już w przeszłości zetknęli się z wymogiem odblaskowych powierzchni zwiększających efektywność oświetlenia sztucznego. Aby zapobiegać typowemu dla wielu tworzyw żółknięciu, elementy te wymagały osobnego etapu powlekania farbą w kolorze jasnej bieli. Jasnobarwne tworzywo Lexan FST daje się bez trudu zabarwić na biało lub na dowolny kolor jeszcze przed formowaniem, co pozwala zredukować czas i koszt procesu o konieczność malowania.

Znakomita ciągliwość materiału zapewnia cieńsze i wytrzymałe pokrycia ścian
Wiele elementów wyposażenia wnętrza jest narażonych na obciążenia naciskowe i udarowe, np. przy wpychaniu bagażu na półkę nad siedzeniem, opieranie kolan lub stóp na ścianach i stolikach lub uderzenia wózków o fotele.

Nowy kopolimer poliwęglanowy Lexan FST9705Wyższa ciągliwość tworzywa Lexan FST, to atrakcyjne rozwiązanie w przypadku elementów wystawionych na duże obciążenia. Ta sama właściwość umożliwia zmniejszanie grubości, a więc i masy elementów przyczyniając się do oszczędności paliwa.

Tworzywo Lexan FST może być formowane wtryskowo lub w procesie wytłaczania. Przykłady zastosowań nowego materiału to: obramowania półek bagażowych, wyposażenie miejsc pasażerskich, osłony i oprawy okienne, kratki dekompresyjne i głośnikowe oraz regały magazynowe.

Czytaj więcej: