Na poliuretanowych systemach oparty jest w dużej mierze samochód Artega GT. Zapewnia to wyjątkowo lekką konstrukcję auta, które niedawno pojawiło się na światowym rynku motoryzacyjnym.W konstrukcji niewielkiego sportowego samochodu, który wciąż jest nowością na światowym rynku motoryzacyjnym wykorzystano m.in. poliuretanowe systemy typu duromer koncernu Elastogran. Karoseria została wytłoczona z włókna węglowego, które trafiło na ramę przestrzenną ze stopów aluminium. Zaawansowane rozwiązanie znacząco ograniczyło masę pojazdu. Waży on jedynie 1100 kg.
Błotniki, tylna część pojazdu, jego przód i elementy boczne wykonane zostały z Elastolitu, czyli wzmocnionego włóknem węglowym, mikrokomórkowego poliuretanu. Odznacza się on ponadprzeciętną solidnością i zwartością budowy i bardzo dobrą odpornością na uderzenia i to nawet w ekstremalnie niskich temperaturach. Połączenie różnych materiałów poliuretanowych z doskonałymi właściwościami mechanicznymi zmienia zwykły samochód w pojazd cechujący się wyjątkowo lekką konstrukcją.

Wykorzystanie poliuretanów w pojazdach samochodowych poprawia bezpieczeństwo, komfort jazdy i estetykę wnętrza samochodu. Poliuretany umożliwiają oszczędność energii poprzez zmniejszenie ciężaru wielu elementów wchodzących w skłąd wyposażenia pojazdów. Przykładem mogą być siedzenia, kierownice, deski rozdzielcze, elementy zewnętrzne , zderzaki i systemy bezpieczeństwa, elementy tłumiące drgania, fale akustyczne i poprawiające komfort jazdy.
Artega GT, która została po raz pierwszy zaprezentowana podczas zeszłorocznego salonu samochodowego w Genewie, ma 3,85 metra długości i 1,88 metra szerokości. Za źródło napędu służy benzynowy motor V6 o pojemności 3,6 l, wyzwalający moc 300 KM. Pozwala on rozpędzić auto do 100 km w czasie poniżej 5 s i przemieszczać się z maksymalną prędkością 270 km/h. Silnik oraz 6-stopniową przekładnię DSG zapożyczono z Volkswagena.
