Drukuj

Projektowanie samolotów z Engineered to Fly

Projektowanie samolotów z Engineered to Fly
Firma Dassault Systèmes poinformowała, że producent ultralekkich i lekkich samolotów sportowych BRM Aero używa jej zlokalizowanego w chmurze rozwiązania branżowego „Engineered to Fly” w celu podniesienia efektywności w zakresie projektowania i produkcji konstrukcji samolotów Bristell.

Znajdujące się na zlokalizowanej w chmurze platformie 3DEXPERIENCE rozwiązanie branżowe „Engineered to Fly” dostarcza BRM Aero funkcjonalności pozwalające na modelowanie 3D oraz symulację złożonych i rozłożonych elementów konstrukcyjnych samolotów wykonanych z blachy. Dzięki temu, firma może analizować realne do wykonania koncepty wymagające precyzji projektowej, uzupełniać je o złożone kształty oraz sprawdzać ich wykonalności w warunkach produkcyjnych. W zunifikowanym cyfrowym środowisku jej zespół może współpracować w czasie rzeczywistym i przez to ograniczyć czas potrzebny na realizację jednego cyklu produkcyjnego, a także zmniejszyć liczbę zmian wprowadzanych na końcowym etapie procesu konstrukcyjnego. Zachowana jest przy tym ciągłość śledzenia danych projektowych i bezpieczeństwo własności intelektualnej.

Projektowanie samolotów z Engineered to Fly


Rozwiązanie branżowe „Engineered to Fly” jest dedykowane mniejszym firmom, które planują zwiększyć swoją wydajność na przestrzeni całego łańcucha wartości – od etapu ofertowania do etapu dostawy części lub systemu. Oferuje szereg aplikacji dla każdego typu surowców, wliczając w to blachę. Dostarcza również korzyści płynące z pracy w środowisku chmury obliczeniowej: szybkość, łatwość wdrożenia i skalowalność wraz z rozwojem potrzeb biznesowych.

projekt samolotu


- Obecnie z sukcesem produkujemy i montujemy nasze samoloty z wykorzystaniem nowych elementów z blachy wyprodukowanych przy wykorzystaniu zlokalizowanego w chmurze rozwiązania branżowego firmy Dassault Systèmes - powiedział Milan Bříštěla, CEO, Founder, BRM Aero. - Jest to więcej niż tylko narzędzie służące do projektowania, jest to narzędzie, którego wdrożenie jest decyzją biznesową. Dzięki niemu możemy tworzyć i zarządzać projektami wykorzystując jeden, pełny opis 3D produktu, a przy tym chronić dane naszej firmy, przy niskim całkowitym koszcie własności. Dla firmy naszej wielkości, są to niezwykle istotne czynniki stanowiące o sukcesie całych programów.

wnętrze samolotu


- W branży lotniczej mamy do czynienia z odrodzeniem się innowacji, a firmy różnych wielkości poszukują dużo bardziej kompleksowych i skomplikowanych technologii, które pozwolą im na uzyskanie przewagi konkurencyjnej - powiedział Michel Tellier, Vice President, Aerospace & Defense Industry, Dassault Systèmes. - Zlokalizowana w chmurze platforma 3DEXPERIENCE odpowiada na potrzeby procesów end-to-end z zakresu systemów mechanicznych, kompozytowych, mechatronicznych oraz projektowania elementów z blachy. W efekcie wdrożenia platformy, mniejsze firmy wyróżniają się elastycznością i efektywnością w pracy przy dużych montażach, projektują dobrze przy pierwszej próbie i zdobywają większą liczbę możliwości biznesowych.

samolot sportowy bristell