Drukuj

Spadek sprzedaży niemieckich maszyn do Chin

Spadek sprzedaży niemieckich maszyn do Chin
Rynek chiński ma ogromne znaczenie dla eksporterów maszyn używanych w przetwórstwie tworzyw sztucznych i gumy. W 2011 roku wartość światowej sprzedaży w tej branży dla odbiorców z Chin osiągnął wartość blisko 2,5 mld euro, czyli o 17,6% więcej niż w roku poprzedzającym.

Głównym dostawcą maszyn są Niemcy, których udział w rynku w 2011 roku wynosił 30,9%. Wartość sprzedaży firm niemieckich do Chin w 2011 roku wyniosła ponad 766 mln euro. Po słabym 2009 roku, przez dwa kolejne lata sprzedaż dynamicznie rosła - kolejno o 64,4% i 30,5%.

Według najnowszych doniesień organizacji branżowej VDMA, w roku 2012 wartość transakcji spadła w porównaniu do roku 2011 o 16,4% i wyniosła 640,4 mln euro, co najprawdopodobniej pozwoli Niemcom utrzymać pozycję lidera na rynku. Spadek sprzedaży niemieckich producentów na rynek chiński nastąpił mimo dobrych ogólnych wyników sprzedaży w 2012 roku - według VDMA, w ubiegłym roku całkowita sprzedaż wzrosła o 6%.

W 2011 roku na drugim miejscu w rankingu dostawców plasowała się Japonia ze sprzedażą o wartości 590 mln euro, lecz z dużo wolniejszą stopą wzrostu. Innymi ważnymi dostawcami, których wartość dostaw na rynek chiński przekroczyła w 2011 roku poziom 100 mln euro, są kolejno: Tajwan (268,8 mln euro), Stany Zjednoczone (142,8 mln euro), Włochy (131,9 mln euro) i Korea Południowa (128,6 mln euro).