Drukuj

Tworzywa sztuczne idealnie dopasowane do aktualnych trendów

Artykuł Sponsorowany
Jesteśmy pewni, że Tepex będzie coraz częściej wykorzystywany w rozwiązaniach chroniących podwozia pojazdów. Wielu producentów samochodów obecnie stosuje do tych celów części stalowe lub aluminiowe, co wiąże się z pewnymi niedogodnościami, włączając w to zwiększoną masę. W samochodach elektrycznych relatywnie ciężkie panele aluminiowe stanowią szczególnie popularne rozwiązanie do ochrony spodniej strony systemów akumulatorowych. Zastosowanie tworzywa Tepex w połączeniu z masą DLFT pozwala na stworzenie znacznie lżejszych, a jednocześnie wytrzymalszych części, które dodatkowo zapewniają skuteczniejszą izolację akustyczną.

Trend w kierunku silników turbodoładowanych zaowocował bardziej rygorystycznymi wymogami w zakresie odporności na działanie wysokich temperatur dla pustych części z tworzyw sztucznych w systemach dystrybucji powietrza takich jak przewody powietrza doładowującego. Nowe poliamidy Durethan AKV320ZH2.0 i Durethan BKV320ZH2.0 koncernu LANXESS zostały zaprojektowanie przede wszystkim z myślą o formowaniu rozdmuchowo-podciśnieniowym 3D - na przykład - przewodów powietrza. Oba związki zostały zoptymalizowane pod kątem produkcji masowej i charakteryzują się szerokim oknem przetwórczym oraz doskonałą jakością powierzchni elementów.

Koncern LANXESS jest jednym z niewielu dostawców, którzy stale rozszerzają swoją gamę produktów w zakresie poliamidów 6 i 6.6 oraz politereftalanu butylenu.

Nowy system stabilizacji termicznej XTS2 (Xtreme Temperature Stabilization) pozwala zwiększyć stałą temperaturę pracy niektórych poliamidów marki Durethan do aż 230°C. Pierwszym przedstawicielem nowej linii produktów jest Durethan AKV35XTS2 – gatunek poliamidu 66 wzmocniony włóknami szklanymi. Jest to odpowiedź koncernu LANXESS na rosnące zapotrzebowanie na bardziej wydajne silniki spalinowe, w których znajdujące się pod maską części z tworzyw sztucznych narażone są na większe obciążenia termiczne. Nowe poliamidy stanowią alternatywę dla drogich, stabilizowanych termiczne specjalistycznych tworzyw termoplastycznych takich jak aromatyczne lub półaromatyczne poliamidy czy polisiarczek fenylenu. Możliwe zastosowania obejmują moduły wlotu powietrza ze zintegrowaną chłodnicą międzystopniową czy przewody powietrza znajdujące się w pobliżu turbosprężarki.

Kolejny istotny obszar działalności jednostki stanowią opóźniające zapalenie poliamidy i poliestry, które mają ogromny potencjał zastosowań w konstrukcji pojazdów elektrycznych i bezzałogowych. Jednym z przykładów takich tworzyw jest Pocan AF4130 – mieszanka politereftalanu butylenu (PBT) oraz akrylowego estru akrylonitrylu i styrenu (ASA). Ten materiał nadaje się w szczególności do produkcji precyzyjnych części znajdujących się w systemach akumulatorowych pojazdów ze względu na jego bardzo niską podatność na odkształcenia i kurczenie się oraz dobre właściwości opóźniające zapalenie. Pocan AF4130 charakteryzuje się również bardzo dobrą odpornością chemiczną, np. na elektrolity powszechnie stosowane w akumulatorach litowo-jonowych.


Lanxess jest jedną z największych chemicznych firm w Europie. Zajmuje się m.in wytwarzaniem syntetycznej
 

Lanxess jest jedną z największych chemicznych firm w Europie. Zajmuje się m.in wytwarzaniem syntetycznej gumy.

LANXESS Central Eastern Europe s.r.o.
Aleje Jerozolimskie 123 A, 02-017, Warszawa, woj. mazowieckie