Tworzywo Akulon firmy DSM niebawem na rynku

Tworzywo Akulon firmy DSM… DSM Engineering Plastics zapowiedział komercjalizację Akulonu RC, wachlarza przetworzonych odmian PA6 do zastosowań w przemyśle motoryzacyjnym, pod maską silnika.

Pierwsze zapowiadane odmiany Akulonu RC odznaczają się odpowiednio 30 proc. i 35 proc. zawartością włókna szklanego i 50 proc. zawartością materiałów pochodzących z odzysku. Zapewniają one zmniejszenie śladu węglowego o 35 proc. w porównaniu z odpowiednikami wykonanymi w całości z oryginalnych materiałów.

Partner rozwoju, firma Mark IV Systemes Moteurs, wiodący dostawca dla branży motoryzacyjnej, zajmuje się oceną tych rodzajów pod kątem zastosowań pod maską silnika. Pierwsze testy wypadają pomyślnie.

- Konsekwentnie rozszerzamy swoją ofertę rozwiązań przyjaznych dla środowiska. Koncentrując się na efektywności ekologicznej i zrównoważeniu, skupiamy swoją działalność innowacyjną na zapewnieniu zgodności nowych kluczowych produktów i prac rozwojowych ze zmieniającymi się wymaganiami klientów i zagwarantowaniu zgodności produktów z najważniejszymi celami zrównoważonego rozwoju – tłumaczy Keith Siopes, Global Segment Manager z firmy DSM Engineering Plastics.
Richard Pieters, Director Akulon/Novamid w koncernie DSM oświadczył, że firma zamierza zaoferować materiał o jakości jak najbardziej zbliżonej do materiałów oryginalnych. - Uważamy, że przemysł tego właśnie wymaga. Istotna jest też zmiana postrzegania produktów opartych na surowcach z odzysku jako niższych jakościowo i zarazem tańszych. Obecnie łańcuch dostaw nalazł się na takim poziomie, gdzie oczekuje się premiowania dla wysokiej jakości materiałów, aby produkcja odmian RC stała się możliwa. Dwa nowe materiały, które właśnie wchodzą na rynek, odznaczają się właściwościami podobnymi do typowych odmian oferowanych standardowo. Wyższa cena odzwierciedla pozycję kosztową takich materiałów – ocenia Pieters.

Tworzywo Akulon firmy DSM niebawem na rynku


Jako partner dla przemysłu motoryzacyjnego, DSM Engineering Plastics wprowadziło na rynek zarówno grupę nowych materiałów jak i specyficznych odmian obecnych już na rynku produktów, zapewniających wymaganą wydajność, a jednocześnie zgodnych z ogólnym trendem w przemyśle motoryzacyjnym, polegającym na stosowaniu rozwiązań lżejszych, bardziej efektywnych i bardziej przyjaznych dla środowiska. Tworzywa konstrukcyjne odgrywają ważną rolę w tym segmencie, ponieważ oferują znaczne możliwości redukcji kosztów systemowych, poprawy niezawodności i zmniejszenia masy, umożliwiając oszczędność paliwa.

Jako główny dostawca wielu polimerów wysokotemperaturowych, DSM Engineering Plastics jest znane od lat w tym przemyśle jako firma zdolna do zagwarantowania najwyższej jakości i niezawodności. Na poziomie surowców do wytwarzania części, DSM ma swój udział w oferowaniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie integracji części (np. technologii LDS - Laser Direct Structuring), zmniejszenia grubości ścianek (np. Stanyl High Flow PA46), redukcji czasu cyklu (np. Akulon Ultraflow PA6) i obniżających koszty, alternatywnych dla polimerów bazowych, materiałów takich jak Arnite PET zastępujący PPA. W ostatnim czasie DSM Engineering Plastics wzbogaciło swoją ofertę rozwiązań ekologicznych poprzez wprowadzenie EcoPaXX, wysokowydajnego biotworzywa konstrukcyjnego opartego na poliamidzie (PA) 410. Ten nowy materiał wykazuje zerowy ślad węglowy od produkcji do dostawy.

Czytaj więcej:

Termoplastyczne tworzywa konstrukcyjne: poliamidy Stanyl® i Stanyl ForTii® , poliamidy Akulon® i Novamid®, poliamid EcoPaxx, poliestry Arnitel®, Arnite®, PPS Xytron

Polska

Reportaże

Forum