Tworzywo Ultem 9085 pozwoli obniżyć żużycie paliwa

Tworzywo Ultem 9085 pozwoli… GE Plastics wprowadza tworzywo Ultem 9085 o ulepszonej charakterystyce ogniowej i płynności do produkcji cieńszych, a tym samym lżejszych elementów wyposażenia wnętrz samolotów. Nowy materiał charakteryzuje się lepszą płynnością i ciągliwością niż tworzywo GE Ultem 9075 dotychczasowy lider w branży. Dzięki temu można uzyskać cieńsze elementy ścian o znakomitej wytrzymałości.

Wprowadzenie tworzywa spowodowane jest potrzebami przemysłu lotniczego, który dąży do obniżenia zużycia paliwa oraz podniesienia sprawności i poziomu bezpieczeństwa.

Uniepalnione tworzywo Ultem 9085 do produkcji elementów wyposażenia wnętrza samolotów charakteryzuje się lepszą płynnością i ciągliwością niż swój poprzednik tworzywo GE Ultem 9075.

W porównaniu ze starszym materiałem Ultem 9085 pozwala obniżyć masę elementów o 5 - 15 proc. dzięki zmniejszeniu grubości ścian, co korzystnie wpływa na zużycie paliwa.

Jednocześnie Ultem 9085 charakteryzuje się najwyższym ze wszystkich tworzyw tego typu Oznacza to sztywność i wysoką wytrzymałość elementów.

Za sprawą znacznie poprawionych właściwości nowy produkt GE staje się najbardziej zalecanym materiałem do wymagających zastosowań, takich jak wkratki dekompresyjne, osłony okienne i wyposażenie miejsc pasażerskich.

Tworzywo Ultem 9085 firmy GE Plastics do samolotów- Vaupell od kilkudziesięciu lat ściśle współpracuje z GE Plastics nad opracowywaniem tworzyw do zastosowań w przemyśle lotniczym. Nowe tworzywo Ultem 9085 ma zdecydowanie lepszą charakterystykę pod względem łatwości obróbki i własności wyrobu gotowego w porównaniu z poprzednim tworzywem Ultem 9075 – wyjaśnia Joseph F. Jahn, prezes i dyrektor naczelny spółki Vaupell z Seattle, produkującej elementy z tworzyw sztucznych dla przemysłu lotniczego.

Nowe tworzywo, podobnie jak wszystkie inne materiały z rodziny Ultem, zawiera w swoim składzie środek zmniejszający palność i gwarantujący pełną zgodność z przepisami dotyczącymi ogniotrwałości i emisji toksycznych produktów spalania. Posiada współczynnik palności OSU poniżej 55/55.

Czytaj więcej: