Tworzywo Ultem 9085 pozwoli obniżyć żużycie paliwa


Ultem 9085 charakteryzuje się o 25 proc. lepszą ciągliwością i trzykrotnie wyższą płynnością w porównaniu z tworzywem Ultem 9075. Umożliwia to obniżenie masy wytwarzanego elementu. Materiał ma też dobrą odporność chemiczną. Nowe tworzywo ma jaśniejszą barwę, co upraszcza uzyskiwanie pożądanych efektów estetycznych.

Według danych Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego każdy kilogram odjęty z masy samolotu pasażerskiego klasy wąskokadłubowej oznacza roczną oszczędność paliwa na poziomie 372 dolarów, przy czym okres eksploatacji takiego samolotu zwykle szacuje się na 20 lat.

W 2005 r. linie lotnicze z całego świata dysponowały flotą 10 580 samolotów wąskokadłubowych, a do roku 2025 liczba ta ma sięgnąć 21 470. Także do 2025 r. łączna liczba będących w eksploatacji samolotów regionalnych, wąskokadłubowych oraz szerokokadłubowych średniej wielkości i największych ulegnie podwojeniu.

- Przemysł lotniczy stale poszukuje nowych metod na obniżenie masy samolotów. Dąży przy tym do poprawy ekonomiki zużycia paliwa. Cieńsze elementy wyposażenia kabin to bardzo trafne podejście - opowiada Ann Delvin, kierownik produktu w dziale produktów do zastosowań specjalnych w GE Plastics. - Udoskonaliliśmy nasz sztandarowy produkt Ultem 9075 uzyskując nowy materiał, z którego można będzie wytwarzać duże i cienkie elementy pokrycia ścian o znakomitej udarności i sztywności.

Według niej Ultem 9085 może odegrać ważną rolę w obniżaniu masy elementów przy zachowaniu ich wysokich parametrów w szerokim zakresie zastosowań.

Czytaj więcej:

Reportaże

Forum