Adam Małysz na Kongresie „Polska Chemia”

Adam Pawlukiewicz z firmy Pentagon Research, zajmującej się m. in. badaniem efektywności sponsoringu i analizą ofert sponsoringowych, wyjaśniał że znaczenie sponsoringu sportowego polega na podświadomym zapamiętywaniu marek handlowych, kojarzonych z najlepszymi sportowcami bądź ulubionymi drużynami. Istotnym również jest fakt, iż sport jest zjawiskiem tak popularnym, iż niewiele innych wydarzeń może z nim konkurować.

- Przez wiele lat rekord oglądalności relacji telewizyjnej należał do występu Adama Małysza na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Salt Lake City (2002 r.). Oglądało go wówczas w Polsce ponad 13 mln widzów - przypomniał Adam Pawlukiewicz. Sebastian Szczęsny dodał, iż średnia oglądalność zawodów w skokach narciarskich w TVP wynosi ok. 4 mln widzów. Przy olbrzymiej dywersyfikacji programów i dostępności do wielu tematycznych kanałów telewizyjnych stanowi niebagatelny wynik.

Zdaniem Adama Pawlukiewicza, mimo tego, iż przy okazji największych wydarzeń sportowych na świecie liczba pokazujących się na nich sponsorów jest olbrzymia, to i tak w efekcie ich rozpoznawalność czyli kojarzenie zawodnika z konkretnym sponsorem jest bardzo wysoka.

Dawid Kubacki podkreślił, iż dla zawodnika najkorzystniejszą sytuacją jest tak, w której „nie zauważa” on współpracy ze sponsorem, nie zajmuje się jego poszukiwaniem, koncentrując się natomiast na pracy podczas treningów i osiąganiem jak najlepszych wyników podczas zawodów.

Na zakończenie debaty Apoloniusz Tajner przypomniał, iż skuteczny sponsoring to również budowanie długotrwałych relacji pomiędzy światem sportu i biznesu. I dlatego współpraca PZN z Grupą Azoty trwa już siedem lat i cały czas skutecznie się rozwija. Porozumienie sponsorskie z Grupą obejmuje 3 zasadnicze filary: umowę z PZN zabezpieczające środki finansowe na wsparcie wszystkich sześciu dyscyplin narciarskich, obejmujących 84 zawodników, udział sponsora w trakcie wydarzeń sportowych, takich jak np.: zawody Pucharu Świata oraz finansowanie Narodowego Programu Rozwoju Biegów Narciarskich „Bieg na Igrzyska”.

Jacek Leszczyński
Zdjęcia autora

Reportaże

Forum