Na rynku maszyn pozostaną tylko najlepsi

Czy uważa pani, że nadchodzi czas zmian na rynku producentów i dystrybutorów maszyn?

Od lat towarzyszy mi przekonanie, że jedyną stałą rzeczą jest zmiana. Widać to coraz wyraźniej w sposobie funkcjonowania firm zajmujących się dystrybucją maszyn. Szanując swoich konkurentów dostrzegamy, że niektórzy z nich mają trudności w obliczu spadającego popytu, rosnącej konkurencji i coraz bardziej wymagających klientów. Krótko mówiąc, uważam, że w ciągu kilku najbliższych lat możemy być świadkami istotnych zmian, a na rynku maszyn pozostaną tylko najlepsi.

Rodzi się zatem pytanie: jakie długoterminowe cele stawiacie przed sobą jako Mapro Polska i w jakim kierunku zmierza wasza wizja funkcjonowania na rynku w ciągu najbliższych kilku lat?

Przede wszystkim musimy kierować się potrzebami przetwórców, dostarczając innowacyjne produkty, które są nieustannie doskonalone i stanowią odpowiedź na wyzwania rynku. Naszym celem jest bycie partnerem godnym zaufania, budującym długoterminowe relacje. Mówiąc w skrócie: robimy swoje, sprawiając, by coraz więcej firm mogło czerpać satysfakcję i wymierne korzyści ze współpracy z nami. Jednocześnie szanujemy indywidualne wybory każdego przetwórcy. Nasza wizja przyszłości to "Technology and solutions to the point". Wszystko to sprowadza się do dostarczania rozwiązań szytych na miarę oraz współpracy, w której jedynym szefem jest nasz klient.

Haitian nieustannie nas inspiruje, wyznaczając trendy nie tylko w naszej branży. Firma kładzie ogromny nacisk na oszczędność energii, zarówno w samych wtryskarkach, jak i w zasobach produkcyjnych.

Z całą pewnością kluczowym elementem tych działań jest nowa i własna siedziba firmy (oddana w 2023 r. - przyp. red.).

Trudno się z tym nie zgodzić. Z prawdziwą radością wracam do dnia, w którym uroczyście świętowaliśmy jej otwarcie. To właśnie dzięki niej uruchomiliśmy centrum szkoleniowe i demonstracyjne. Dzięki nowym przestrzeniom mogliśmy rozbudować nasze działy, co pozwoliło na zwiększenie zatrudnienia i poprawę komfortu pracy.

To także tutaj znajduje się nasze zaplecze serwisowe oraz magazyny, które umożliwiają utrzymanie optymalnych stanów maszyn i urządzeń. Co więcej, prawie każdego tygodnia gościmy klientów, którzy testują swoje formy na wtryskarkach Haitian i Zhafir dostępnych w strefie do tego przeznaczonej.

Nie ulega wątpliwości, że innowacje technologiczne w odniesieniu do wtryskarek elektrycznych i hybrydowych maksymalizują oszczędności przy minimalnych kosztach operacyjnych, zapewniając jednocześnie wyższą wydajność. Nie bez znaczenia w budowaniu i umacnianiu pozycji rynkowej pozostaje aspekt zrównoważonego rozwoju, kosztów (oszczędności) energii…

Bez wahania odpowiadam "tak". Firma konsekwentnie stawia na efektywność energetyczną - zarówno w projektowaniu wtryskarek, jak i w całym procesie produkcyjnym. Przykładem może być rozbudowana instalacja fotowoltaiczna, której setki metrów kwadratowych pokrywają zapotrzebowanie energetyczne maszyn produkujących podzespoły. Dzięki temu urządzenia te funkcjonują bez konieczności korzystania z zewnętrznych źródeł energii, co znacząco redukuje ich ślad węglowy.

Wartym podkreślenia jest również fakt, że seria maszyn hydraulicznych Jupiter - z dwiema płytami, zaprojektowana z myślą o dużej skali i produkcji wielkoseryjnej - doskonale sprawdza się na rynku wtryskarek elektrycznych. W samym 2024 r. dostarczono ponad 53 tys. sztuk wtryskarek Haitian i Zhafir na całym świecie, co świadczy nie tylko o skali działalności, ale także o zaufaniu rynku do tej linii produktów.

Dodatkowo Haitian nieustannie modernizuje swoje fabryki, wdrażając rozwiązania ograniczające emisję CO2 i zwiększające efektywność wykorzystania zasobów. To kompleksowe podejście pozwala firmie nie tylko utrzymać pozycję światowego lidera pod względem liczby produkowanych wtryskarek, ale także wyznaczać standardy w zakresie zrównoważonej produkcji. Cieszy mnie, że mimo imponującej skali działania, firma nie zapomina o odpowiedzialności ekologicznej.


haitian-kopia-2

To wszystko o czym pani mówi wpisuje się, jak rozumiem, w globalną koncepcję funkcjonowania rodzimej marki Haitian?

Haitian International kieruje się filozofią "Tworzenia i rozszerzania przewagi", która koncentruje się na budowaniu długoterminowej wartości dla swoich klientów, pracowników i partnerów. Firma angażuje się w realizację tej strategii, wykorzystując swoje technologiczne osiągnięcia, skupiając się na rozwiązaniach dopasowanych do potrzeb klientów.

Na rynku międzynarodowym Haitian umacnia swoją pozycję, a nowe fabryki w Japonii i Serbii, które rozpoczną produkcję w 2025 r., przyczynią się do poprawy wydajności łańcucha dostaw i lepszej reakcji na potrzeby lokalnych rynków.

Czego zatem pozostaje życzyć pani firmie i jej pracownikom?

Wytrwałości w realizacji założonych celów, budowania długotrwałych relacji z obecnymi klientami oraz odpowiedniego poziomu satysfakcji osiąganego przez wszystkie firmy współpracujące z nami.

A zatem tego właśnie życzę, dziękując za rozmowę…

Dziękuję bardzo i zapraszam wszystkich państwa na spotkanie z markami Mapro i Haitian w trakcie najbliższych Targów Plastpol w Kielcach (20-23 maja 2025 r. - przyp. red.).

Rozmawiała: Oliwia Kołodziejska

[1] Injection Molding Machines Market Size, Share & Trends Analysis Report By Machine Type Forecasts, 2025-2033 (Market Research Report)

Autoryzowany, wyłączny dystrybutor wtryskarek Haitian i Zhafir. Osprzęt peryferyjny i roboty do wtryskarek. Wsparcie serwisowe i techniczne w zakresie instalacji oraz szkoleń.

Polska