Drukuj

Rozmowa z Andrzejem Chlebowskim, dyrektorem Działu Tworzyw Sztucznych ThyssenKrupp Energostal


Co jest największym wyzwaniem dla Państwa firmy, jeśli idzie o jej funkcjonowanie w obszarze tworzyw sztucznych?
Zdecydowanie jest to połączenie i integracja wieloletnich doświadczeń w obszarze dystrybucji tworzyw sztucznych z jednej strony i metali z drugiej. Rynki metali i tworzyw żądzą się innymi prawami, ale szeroka, multiproduktowa oferta jest bardzo korzystna dla klientów, ponieważ odpowiada na ich kompleksowe potrzeby. Klient zużywający tworzywa sztuczne często wykorzystuje również metale. U nas może zakupić wszystkie materiały wraz z usługą np. cięcia.

Dokładnie, z podaniem liczb, informujecie Państwo o wzrastającej sprzedaży ThyssenKrupp Energostal. Jak kształtuje się ta sprzedaż w odniesieniu do sektora tworzyw sztucznych?
Od roku 2001/2002 kiedy rozpoczęliśmy współpracę z ThyssenKrupp wtedy jeszcze pod nazwą TyssenKrupp Aplex do dnia dzisiejszego nasze obroty wzrosły pięciokrotnie, co uważamy za bardzo duży sukces. Jesteśmy jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm w tej branży w Polsce.

Firma wzbogaciła się niedawno o nowe Centrum Magazynowo-Serwisowe w Dąbrowie Górniczej. Jak duże znaczenie ma ono dla funkcjonowania ThyssenKrupp Energostal?
W przypadku tworzyw magazyn w Dąbrowie Górniczej jest jednym z dwóch magazynów centralnych, w których składujemy pełny zakres naszych produktów.

Nasza logistyka opiera się właśnie na magazynach centralnych skąd regularnymi transportami materiał dociera do magazynów oddziałowych i jest dystrybuowany do naszych odbiorców. Dąbrowa Górnicza jest najważniejszym ogniwem logistycznym w naszej dystrybucji. Centrum posiada również rozbudowaną część serwisową umożliwiającą daleko idącą obróbkę oferowanych materiałów. Klient dostaje materiał przystosowany do jego potrzeb. Podobne centrum istnieje w Poznaniu, a już niedługo powstanie trzecie w okolicach Warszawy.

Jak w najbliższym okresie wyglądał będzie rozwój ThyssenKrupp Energostal, jeśli chodzi o sektor tworzyw sztucznych?
Jak już wspomniałem nasze plany są skoncentrowane na ciągłym dopasowywaniu oferty dla potrzeb branży reklamowej i tutaj w segmencie drukarń widzimy nasza przyszłość dla tej części oferty.

W dalszym ciągu będziemy też intensywnie rozwijać nasze działania i produkty dla branży budowlanej. Już dziś dysponujemy jako cała firma ofertą produktów przeznaczonych dla zaspokojenia potrzeb klientów budowlanych od fundamentów aż po dach i elewacje.

Będziemy także kontynuować rozwój w ramach produktów przemysłowych. Naszym celem na następne lata jest co najmniej utrzymanie takiej jak dotychczas dynamiki wzrostu sprzedaży.
Dziękujemy za rozmowę


brak
Biznes Start

ThyssenKrupp Energostal S.A.

Tworzywa sztuczne, poliwęglan, plexi, pcw, polietylen, polipropylen, polistyren, styrodur, PET, PETG, Dibond, Alucobond, HPL-e, MDF, OSB, Stretch i inne