Analiza polskiego rynku wyrobów termokurczliwych


Jej działalność w Polsce to m. in. produkcja rur termokurczliwych, grubościennych dla sektora energetycznego. Firma dysponuje chyba najszerszym na naszym rynku asortymentem w zakresie rur termokurczliwych cienkościennych przeznaczonych do specjalistycznych zastosowań.

Mimo tego jeśli chodzi o jej udziały w rynku, to sprzedaż jest szacowana zaledwie na jedną trzecią tego, co osiąga Radpol.


Najlepiej idzie spółce pod względem udziałów w segmencie rur cienkościennych (25 proc.). Jedna czwarta zdobytego rynku pozwala jej na zajęcie drugiego miejsca na tym polu, za Radpolem notującym 65 proc.

Z kolei w odniesieniu do rur typu RP i RG, udział DSG-Canusa Polska wynosi już 10 proc., lecz i tak daje drugie miejsce w Polsce. Najsłabiej jest w kontekście muf i głowice kablowe do 1 kV (5 proc.).

Analizując polski rynek wyrobów termokurczliwych należy koniecznie zaznaczyć, że głównym czynnikiem determinującym jego kształt jest fakt posiadania przez lidera, czyli Radpol, własnego zaplecza technologicznego i badawczo rozwojowego. Już na starcie daje to Radpolowie dużą przewage konkurencyjną.

Dla porównania DSG-Canusa wytłacza swoje wyroby w Polsce, ale o wiele ważniejszy proces sieciowania przeprowadzony jest w Niemczech, co wydłuża czas dostaw, zmniejsza elastyczność produkcji, a także podnosi koszty wytworzenia.

Z kolei większość pozostałych wymienionych firm korzysta z usług sieciowania w przedsiębiorstwach zewnętrznych - zagranicznych, co także zwiększa koszty produkcji i wydłuża czas realizacji zamówień.

Tymczasem Radpol, jako jedyny w Polsce, może się pochwalić specjalnym akceleratorem elektronowym wykorzystywanym na skalę przemysłową o energii 2 MeV służącym do sieciowania radiacyjnego polietylenów. Co więcej firma rozpoczęła właśnie prace nad powiększeniem swojego zaplecza technologicznego. Posiadanie własnego akceleratora uniezależnia z pewnością spółkę od dostawców usieciowanych materiałów, a tym samym zwiększa jej konkurencyjność. W dodatku własna linia produkcyjna zapewnia dużą elastyczność wytwarzania surowca i daje szansę na prowadzenie prac rozwojowych w zakresie materiałów do produkcji wyrobów termokurczliwych.

Fakt dysponowania tego rodzaju urządzeniem przesądza też o kształcie rynku w najbliższym czasie. Jest to największa bariera uniemożliwiająca dogonienie Radpolu. Oto bowiem sam proces budowy akceleratora, a następnie przygotowania go do produkcji, zabiera ponad dwa lata.

Czytaj więcej:
Analiza 394
Rury 111
Rynek 1087

brak
 

Producent rur do przesyłu ciepła, wody, gazu i kanalizacji oraz produktów dla energetyki.

Polska
Radwow
Radwow

Wysłany: 2013-01-10 14:41:37

Kto sponsorował ten artykuł i dlaczego to był Radpol?

Anonymous
Anonymous
*.8.67.183

Wysłany: 2013-01-11 10:20:03

Może Cię to zaskoczy, ale artykuł nie był sponsorowany przez żadną ze wspomnianych w nim firm.