
W dniach 23-25 września Fachpack ponownie zgromadzi branżę opakowaniową w Norymberdze pod hasłem przewodnim "Transformacja w opakowaniach". Tegoroczne targi, mające na celu wspólne kształtowanie przyszłości, ponownie skoncentrują się na zrównoważonym rozwoju, gospodarce o obiegu zamkniętym oraz zmianach regulacyjnych. Henkel Adhesive Technologies odpowiada na te trendy branżowe i zaprezentuje zasobooszczędne rozwiązania klejowe dla pakowania końcowego oraz optymalizacji opakowań na bazie włókien z myślą o gospodarce cyrkularnej w hali 1, na stoisku 153.
Szczególną atrakcją w segmencie klejów topliwych będzie innowacja produktowa, której premiera rynkowa zaplanowana jest na wrzesień. Choć skład chemiczny i właściwości klejące pozostają bez zmian, ten produkt - będący częścią istniejącego portfolio - charakteryzuje się znacząco niższym śladem węglowym. W istotny sposób przyczynia się to do poprawy efektywności klimatycznej i wspiera realizację celów zrównoważonego rozwoju firm.
Oprócz ambitnych celów, rosną również wymagania regulacyjne wobec przedsiębiorstw. Dlatego Henkel kładzie duży nacisk na dyskusje dotyczące Rozporządzenia w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR) podczas Fachpack. Chociaż wiele szczegółów regulacji zostanie doprecyzowanych dopiero w 2027 roku, na wdrożenie na poziomie maszynowym pozostaje niewiele czasu. Firmy, które będą czekać na pełną jasność prawną, ryzykują opóźnienia w inwestycjach i wejściu na rynek. Henkel wspiera swoich klientów kompleksowo - od doboru kleju, przez podłoża i technologię maszyn, aż po integrację z istniejącymi procesami.

PPWR koncentruje się na możliwości recyklingu opakowań na bazie włókien. Aby wspierać firmy w opracowywaniu zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych, Henkel stworzył "Packaging RecycLab" - modułowe środowisko testowe. Tutaj możliwe jest sprawdzenie zgodności nowych koncepcji opakowań z wymaganiami recyklingu w realistycznych warunkach. Tak solidna podstawa decyzyjna umożliwia projektowanie opakowań już od początku zgodnie z przyszłymi wymogami prawnymi.
- Naszym celem jest aktywne kształtowanie transformacji branży opakowaniowej - dzięki wiedzy, doświadczeniu i innowacyjności, aby sprostać wyzwaniom naszych klientów - mówi Felicia Forster, Market Strategy Manager Packaging & Labeling EIMEA w Henkel. - Nie chodzi już tylko o odpowiedni klej; kluczowe jest całościowe spojrzenie na opakowania, procesy, maszyny i zrównoważony rozwój.