KHS sprawia, że konserwacja jest szybsza, bardziej elastyczna i niezawodna

KHS sprawia, że konserwacja…

Grupa KHS dalej rozwinęła sekwencyjny remont zaworów nalewowych (rolling maintenance), aby skrócić okna serwisowe i zwiększyć dostępność linii. Zasada pozwala uniknąć pełnego wyłączenia na czas kompletnego remontu; zamiast tego, w zaplanowanych odstępach, demontuje się tylko tyle zaworów, ile liczy zestaw wymienny, zwykle około 20. W zależności od kategorii opakowań i typu maszyny, nalewarki KHS mają średnio około 125 zaworów. W tradycyjnym remoncie dwie osoby potrzebują do dwóch tygodni, aby zregenerować wszystkie zawory. W podejściu sekwencyjnym jeden pełny zestaw można wymienić w około dwie godziny, po czym nalewarka może wrócić do pracy. Zdemontowane zawory są poddawane remontowi i próbie szczelności na mobilnej stacji przed ponownym montażem, co obniża odsetek błędów przy rozruchu do poniżej 1%. W efekcie czas przestoju spada z około dwóch tygodni do około 10 godzin. - To znacząco redukuje przestoje i zapewnia szybsze wznowienie produkcji przy jakości potwierdzonej testami - podsumowuje Torben Brill, menedżer produktu ds. serwisu w KHS GmbH. Rozwiązanie pozwala rozlewniom napojów pracować bardziej elastycznie i zwiększać długoterminową dostępność swoich instalacji.

Udoskonalenia HMI i zestawu testowego

Aby uczynić proces bardziej wydajnym i elastycznym dla rozlewni napojów, KHS udoskonalił technologię wspierającą. Zaawansowany interfejs HMI pozwala wybierać między różnymi procedurami testowymi, a nowa płyta adaptera rozsprzęga zawór nalewowy od płyty bazowej. W efekcie jeden zestaw testowy może być używany do różnych typów zaworu nalewowego, co jest korzystne dla zakładów eksploatujących kilka typów nalewarek. Dla klientów oznacza to mniej wymaganego wyposażenia, krótsze cykle obsługowe oraz potwierdzoną przed montażem jakość zaworów.


Nowa płyta adaptera rozsprzęga zawór nalewowy od płyty bazowej.
Nowa płyta adaptera rozsprzęga zawór nalewowy od płyty bazowej.


Torben Brill powiedział - KHS nieustannie rozwija swoje produkty, zawsze uwzględniając specyficzne wymagania klientów. Dodał - Uważamy, że ważne jest nie tylko dostarczenie klientom modernizacji technicznej, ale też wyraźne ułatwienie codziennej pracy produkcyjnej.


Dalszy rozwój sekwencyjnego remontu zaworów nalewowych oznacza, że jeden zestaw testowy może być używany do różnych typów zaworów nalewowych — duża korzyść dla zakładów produkcyjnych mających kilka typów nalewarek.
Dalszy rozwój sekwencyjnego remontu zaworów nalewowych oznacza, że jeden zestaw testowy może być używany do różnych typów zaworów nalewowych — duża korzyść dla zakładów produkcyjnych mających kilka typów nalewarek.


Pakiet serwisowy na miejscu

KHS dostarcza warsztat bezpośrednio do klienta dzięki mobilnej stacji remontowo-testowej, co umożliwia wykonanie wszystkich prac na miejscu. Klienci mogą przeprowadzić proces samodzielnie lub zlecić go personelowi KHS. Pakiet zawiera wszystko, co potrzebne na jeden rok: od przyrządów pomiarowych i automatycznego urządzenia testowego, przez części zamienne i eksploatacyjne, po pierścienie uszczelniające oraz zrozumiałe instrukcje montażu i obsługi. Usługa jest dostępna w ramach wieloletniej umowy, a zestaw testowy jest udostępniany bezpłatnie w formie wypożyczenia. Przed każdym zleceniem KHS sprawdza, czy zawory nalewowe klienta są odpowiednie do procesu, aby zapewnić właściwe zastosowanie.