
W dniach 24–26 września 2025 r. Międzynarodowe Targi Poznańskie będą gospodarzem wydarzenia Taropak 2025, realizowanego równolegle z targami Polagra. Impreza gromadzi producentów, dostawców oraz użytkowników opakowań z wielu sektorów gospodarki, w tym branży spożywczej, farmaceutycznej i kosmetycznej, a także motoryzacji, meblarstwa oraz e‑commerce. Na ekspozycji prezentowane będą maszyny i urządzenia pakujące, gotowe produkty opakowaniowe oraz innowacyjne etykiety. Według zapowiedzi organizatora wśród wystawców znajdą się firmy oferujące kompleksowe linie pakujące, rozwiązania transportowe i systemy znakowania produktów, a także technologie wspierające zrównoważony rozwój.
Program obejmuje także część merytoryczną z udziałem przedstawicieli przedsiębiorstw i organizacji branżowych. Uczestnicy będą mieli możliwość konfrontacji trendów technologicznych z wymaganiami regulacyjnymi, a także wymiany doświadczeń w obszarach operacyjnych i prawnych istotnych dla łańcucha wartości opakowań. Targi akcentują praktyczny wymiar prezentowanych rozwiązań, łącząc demonstracje urządzeń z dyskusjami o uwarunkowaniach rynkowych i nadchodzących zmianach w otoczeniu prawnym. Organizator wskazuje, że wydarzenie sprzyja nawiązywaniu relacji w gronie producentów, dostawców i odbiorców rozwiązań opakowaniowych.
Program wydarzeń, system kaucyjny w centrum uwagi
24 września na Scenie Głównej w Alei Lipowej zaplanowano debatę pod hasłem „Między obowiązkiem a możliwościami – system kaucyjny oczami jego interesariuszy”. Kontekst dyskusji wyznacza uruchomienie w Polsce od 1 października 2025 r. systemu kaucyjnego obejmującego wybrane opakowania po napojach. W rozmowie wezmą udział reprezentanci producentów, sieci detalicznych, organizacji branżowych oraz konsumenci. Poruszone zostaną zagadnienia operacyjne i logistyczne, wyzwania dla poszczególnych ogniw rynku, a także potencjalne korzyści i dobre praktyki związane z wdrożeniem nowego mechanizmu zwrotu opakowań.

Szkolenie o zmianach prawnych dla sektora spożywczego
25 września na Scenie Głównej odbędzie się szkolenie „Zmiany prawne dla sektora spożywczego – oznakowanie, opakowania, reklama żywności, dystrybucja”. Eksperci z renomowanej kancelarii prawnej omówią aktualizacje przepisów dotyczących oznakowania produktów spożywczych, wymagań wobec opakowań, regulacji w obszarze reklamy żywności oraz zasad dystrybucji i odpowiedzialności producentów. Celem spotkania jest przekazanie praktycznych wskazówek dotyczących dostosowania działań do obowiązującego prawa, ograniczenia ryzyka sankcji oraz podniesienia bezpieczeństwa prawnego wyrobów wprowadzanych na rynek.
Aktualne informacje o targach Taropak są dostępne na stronie internetowej wydarzenia oraz w mediach społecznościowych, w tym na Facebooku i LinkedIn.